Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kåre Bjørnestad

[#78029] Sokneprest Uchermann f. ca. 1811 i Indviken, Nordfjord

Recommended Posts

Gjest Kåre Bjørnestad

Sokneprest (?)Uchermann f. ca. 1811 i Indviken i Nordfjord var gift med Anna. de hadde 7 barn som bodde på gården Grov 126. (Ft. 1865). Hopperstad og Hov sokn. Er det noen som kan ha INFO om ekteparets foreldre? Hva var prestens fornavn? Mvh. Kåre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Her er vel en artikkel om sønnen Karl Uchermann - med opplysninger om foreldrene: LenkeGrethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

Arendt var døbt 3/2-1812 i Innvik av foreldre, Chirurgus Christian Ucherman og fru Sophia, Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Dåpen til Arnt (Arendt) Uchermann i Innvik 1812 - LenkeGrethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Familien Uchermann i 1865 - LenkeGrethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Biografien til J. F. Lampe:Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Eg legg inn ein link til denne sida om familien Uchermann, som eg har hatt mykje nytte og glede av. Eg har funne fram Arnt til deg. Lenkemvh Egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kåre Bjørnestad

Takk alle. Dette er mer enn jeg hadde forventet. Fameliene Uchermann er spredt over hele landet og dette var INFO som var til stor nytte. Mvh. Kåre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Øvergaard

Tenkte jeg får komme med en lite rettelse som er kommet inn Mor til Bolette Hermana Schnitler er født Gundmundsson ikke Gudmundsen.Hennes beste var ifra island.Hun er også min oldermors søster datter av Gudmund Eiulf Gudmundsson. Knut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Einar Karstein Rygg

Viser til 'Gravminner i Norge' på DIS-Norge: Gravstad ved Vereide kyrkje i Gloppen. Om det skulle vera av interesse for nokon. Mvh Einar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kåre Bjørnestad

Takk, alt har interesse m.h.t. fam. Uchermann Mvh. Kåre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.