Gå til innhold
Arkivverket

[#78039] Adressebøker


Gjest Bjarne Heinesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarne Heinesen

Er det noen som er innom byarkivet, og kan slå opp i adresseboken for Oslo.Jeg leter etter en dame som er født i 1936,hennes navn er Inger Lise Wold. Hennes far var Leif Brønstedt Wold. De bodde på Frogner. Damen emigrerte til Usa i 1959, og det er umulig å oppspore henne uten å vite nøyaktig fødselsdato.Bjarne Heinesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du vil ikke finne dåpen hennes i kirkebøkene som er skannet siden det er mindre enn 80 år siden hun ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Prøv å spørre på tråden til Carsten (74731)! Han har tilgang til adressebøker 1955 for Oslo. Men vet ikke om det står fødselsdato i adressebøkene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Ops... Dette vart visst feil, ja. Rett lenke er kort og godt nl. newsbank.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

(3) Du sier du ikke har forespurt om noen kirkebøker. --Nei du har ikke gjort det direkte, men du ønsker hennes nøyaktige fødselsdato, og det finner du ikke i adressebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Heinesen

Jeg forstår. Jeg har snakket med folkeristeret i Oslo, damen var her i 1973 i forbindelse med sin fars begravelse, og folkeregistret sitter med alle opplysninger om henne. Mannen på tlf, brukte 10 min på å forklare hvorfor de ikke hadde kapasitet til å gi ut opplysninger henne, i stedet for å bare slå opp og gi meg de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Dersom du kjenner nokon som har tilgang til folkeregisteret via arbeidsplassen (f.eks. politiet), kan kanskje dei gjere eit oppslag for deg. Elles reknar eg med (utan å vite dette) at personvern er ein vesentleg grunn til at folkeregisteret ikkje ynskjer å gje ut opplysningar derifrå til kven som helst.Ja/nei-spørsmål: Veit du kva syskena til Inger Lise heiter, slik at ein evt. ut frå dette og nekrologen eg nemnte kan utelukke ho som døydde i 2005?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Heinesen

Skal sjekke om jeg har noen kontakter vedr politiet.Hun var født i Oslo,så det kan ikke være henne. Hennes far døde i 1973, og hun var her i forbindelse med hans begravelse. Kanskje det er andre steder det finnes opplysninger om henne.Dette er en halvsøster,av min halvbror. Innviklet, heheBjarne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide
Lenke'Utviklingen frem til dagens EDB-løsningSom følge av vedtaket om innføring av et system med fødselsnummer som identifikasjonsbegrep, ble det 1. oktober 1964 opprettet et sentralt personregister. Ved etableringen tok man utgangspunkt i folketellingen 1960. Alle personer som var bosatt i Norge på folketellingstidspunktet, personer som ble født etter folketellingen og alle norske statsborgere som var innvandret etter folketellingen ble tildelt fødselsnummer. Etter 1. oktober 1964 har tildelingen skjedd løpende for fødte og innvandrede. Det sentrale personregister (DSP) var et sekvensielt magnetbåndregister som ble oppdatert en gang i måneden.'-Sa de at de hadde alle opplysninger om henne? Kan det stemme hvis de tok utgangspunkt i folketelling 1960, og hun emigrerte i 1959?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Veit i alle fall at Leif Ragnar Brønsted Wold var fødd 11.08.1908 og døydde 24.01.1973.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.