Gå til innhold
Arkivverket

[#78043] Hvor, og med hvem ble Edvin Jensen Flaggestad fra Andenes (oppv.Ibestad)gift ?


Gjest Anne J  Engmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne J  Engmo

Er det noen som kan hjelpe med å finne ut hvor Edvin Jensen (Flaggestad) ble gift,og etter sigende fikk 2-3 barn? Det vi vet foreløpig er : Han ble født på Andenes 30.07 1911,(kun)hjemmedøpt sommeren 1911.Oppvokst i Fugleberg Ibestad,og konfirmert der 05.09 1926.Foreldre Ole Jensen Flaggestad og Nikoline Elida Marie Andreasdatter (Alida). Han reiste ut som sjømann i voksen alder,bosatte seg i Oslo? og giftet seg og fikk iallefall 2 barn.Edvin døde i 1973,men hans eneste gjenlevende søster vil gjerne vite om han har etterkommere som vil ha kontakt.Vi har funnet ut at han sannsynligvis bodde i Oscarsgt. i Oslo ved 1955-tellinga,enten skilt eller enkemann ?Hvis det er noen som vet noe,er min mailadr. : ajengmo@hotmail.com Edvin er sannsynligvis gravlagt på Nordre gravlund,Sagene kirkegåtd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Linde-Nielsen

Han er død 22-11-1973, begravet 29-11-1973 Nordre gravlund, Sagene (jmf. http://www.disnorge.no/gravminner )Siden etterkommere sansynlig vis er i live, vil jeg foreslå å prøve en ringerunde. De jeg ser i telefonkataloger staver navnet 'Flagestad'.mvh. Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Hei,takk for svar, og lenken du har lagt inn.Siden det ser ut til at Edvin neppe brukte etternavnet Flaggestad/Flagestad er det sannsynligvis nytteløst med ringerunde.Regner med at de fleste av de som idag bruker Flagestad,stammer fra Gudbrandsdalen (Lesja).Edvin`s far kom fra Lesja,og anene hans er kjent.Det er tida fra ca. 1930 og fram til idag slekta her er interessert i å få vite noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.