Gå til innhold
Arkivverket

[#78051] NO. Tydehjelp Jens Christensen sin vielse i Meløy 1829


Gjest Hill-Gunn Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hill-Gunn Jensen

HeiTrenger hjelp til å tyde vielsen mellom Jens Christensen og Rachel Erichsdtr. 1. januar 1829 i Meløy. Det er Jens sitt opphav jeg er på jakt etter. Hva står etter ungkar Jens Christensen, hva er hans fødested og hva er stedsnavnet til hans far Christen Jensen? LenkeMvh Hill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ungkarl Jens Christensen Tjenestedreng.Fødested: Moen. Oppholdssted Djubviig.Far: Christen Jensen Spillern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Tusen takk skal du ha Astrid.Siden Jens er 26 år ved vielsen i 1829 skulle han være født ca. 1802-03 Har saumfart KB uten å finne Jens døpt verken i Meløy eller Rødøy i dette tidsrommet. Er ikke så kjent i området, men kan Moen være det samme som Teksmoen? Og kan Jens være sønn av denne Christen Jensen som er fostersønn på Dahlen i 1801? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=21&filnamn=f18011836&gardpostnr=89&personpostnr=1195&merk=1195#ovre>Lenke Dahlen er vel på grensen til Gildeskål, så kanskje det er Jens fra Grimstad som blir døpt som uekte sønn av Christen Jensen fra Melø? (v.side, 2. koll)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg kunne heller ikke finne noen passende Jens døpt i Meløy. Du må sies å ha funnet en god kandidat i Gildeskål.Jeg fant en konfirmasjon i Meløy 1819, nr 5 til venstre. Jen Christensen Watne uten alder og navn på foreldre. Levende Forældre indestaar for Attesten, står det:Kildeinformasjon: Nordland fylke, Meløy i Rødøy, Ministerialbok nr. 841A04 /2 (1820-1825), Konfirmerte 1821, side 486-487. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

HeiJa, alderen kan sprike ganske mye både i KB og ft. men selv om Jens iflg. ft. 1865 er oppgitt å være 66 år og dermed født ca. 1799 så tror jeg det er feil alder og at han må være født etter 1800På FS finner jeg [url="http://www.familysearch.org/eng/search/VR/individual_record.asp?recid=29388696&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>Lenke I forbindelse med denne debatten for noen år siden ble Jens Christensen nevnt Lenke jensen&nr=14&antinnlegg=47&startnr=&antall=&spraak=n#anker , men siden det var en annen jeg etterlyste og julemaset sto for døra ble ikke Jens sitt opphav videre etterforsket av meg den gangen. Finner at Jens døde i 1876 oppgitt å være 76 år gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.