Gå til innhold
Arkivverket

[#78059] Lindal/Bonsach-Kongsvinger/Sør-Odal


Gjest Jon Erik Berg-Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Har søkt i tidligere debatter her i forumet og Family Search, og har følgende spørsmål: Nils Nilsen Bonsach trolovet 6.juni 1723 i Vinger med Maria Nilsdatter Linda(h)l. Har kontroll på han, men kan noen hjelpe med mer info om henne? Deres datter Maria Margreta ble døpt 2. juli 1723 samme sted, forlovet og viet 1749 i Strøm (Odalen) Erich Pedersen f.ca.1724. De bodde på Meldisen i Sør-Odal. Har noen mer info om han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Jeg har henne registrert som Anne Maria Nilsdatter Lindahl f. ca 1700, død 1748, begravet ved Strøm kirke 31/1 1748. Nils Nilsen Bonsach f. ca 1696, begravet 1/7 1780 ved Strøm kirke. Sersjant ved kapt. Gaarders komp. i 1723, trolovet i Vinger kirke 6/6. forlovere var kapt. Gaarder og løyt. Schou. Nils. N. Bonsach gift 2. g. i Strøm kirke 20/3 1749 m. Barbara Ravnsberg f. ca 1712, begravet 5/7 1790. Erik Pedersen Meldisen døpt i Strøm kirke 13/7 1721. Sønn av dragon Peder Eriksen og Anne Iversd. Ungk. og dragon Peder Eriksen Sø-Disen av hr. Major Ornings komp. framla kongl.maj. bevilling til at de kunne gifte seg, siden hennes forrige mann var denne beslektet i 3. ledd. Trolovet 15/9 og viet 10/10 1720 i Oppstad kirke, m. enken Anne Iversd. Mel-Disen. Jeg har ingen andre med slektsnavnet Lindahl registrert i min kirkebok base 1689-1730. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

På siden av spørsmålet, men siden Finn omtaler Niels Nielsen Bonsach så døde han vel 1.7 og ble begravet 04.07.1780 ved Slottskirken på Akershus, samme sted Barbra Ravnsberg (begr. 20.07.1790).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.