Gå til innhold
Arkivverket

[#78066] K. Wicks, USA har bedt om hjelp - noen som vil bidra?


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Hi I have some information on John Cristian Halvorson Lia Seter. His fathers name was Kristian Halvorson Lia. He was married to Maria Nershaga. John had four brothers, Hans Halvorson, Martin Halvorson Kristian Peterson or maybe Pederson Laurets Peterson or Pederson. He also had three sisters Anna Married to Peter Haugen. Katrine married to John Johnson. And Inga married to Soven Jenson.I am pretty sure that they all came here to America Thanks for any information you can find KevinGanske vanlige navn bortsett fra 'Nershaga'. Finner en del på Ners- men ikke denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen, Kikki! Da fikk du god hjelp her til å finne opplysninger om John Christian Halvorsen Lia Seter :-)Jeg her lett i Nannestd i 1865-tellingen uten å finne foreldre. Luer på om disse døde tidlig?Finner et par pleiebarn i Nannestad som kan passe med et par av barnas navn?Her er sønnen John født i Nannestad av ekteparet Kristian Halvorsen og Inger Maria Christophersdatter: LenkeFinner flere barn ved foreldresøk i Mormonerdatabasen.Barna kan jo ha emigrert mellom 1865-1900 ?Det var jo en rekke opplysninger om fødselsår og Nannestad og Hurdal på barneflokken som Torbjørn nevnte.Kirkebøker for Nannestad og Hurdal kan vel bekrefte disse data?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ta en titt på disse fosterbarna? LenkeFinner ikke Kristian Halvorsen og kona Inger Marie i 1865-tellingen, Nanneatad. ( Kan de ha emigrert, flyttet vekk, eller være døde tidlig?)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei tilbake og takk, jeg skal maile han resultatene når jeg har sett igjennom de, jeg har vært på sykehus og er ikke bra, så jeg svarer litt i hytt og pine men slektsforskning er alltid hyggelig uansett form! kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Jeg er i gang med å lete i kirkebøkene i aktuelle områder, han trodde de var født et sted som het Rannestad, og det er faktisk et sted ved Stavanger kanten som heter det, men med takk og god hjelp fra dere så løste vi denne gåten. Han er overveldet av begeistring for resultatene og jeg skal fortsette å lete for ham i kirkebøkene til jeg ikke finner mer. Takk Gunn, jeg ser alltid fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.