Gå til innhold
Arkivverket

[#78069] Lars Olaus Olsen born about 1836/1837, resided at Bredgaden 212, Stavanger, Roga


Gjest Myrna Berge
 Del

Recommended Posts

Gjest Myrna Berge

Lars Olaus Olsen had a son, Ole Christinius Olsen who lived at Bredgaden 212, Stavanger, Rogaland County the year of his confirmation 1884, St. Petri 1879-1893, page 105, record #17. Searching for any information about Lars Olaus Olsen - when and where he was born, confirmation, and marriage, and death. Thank you, Myrna Berge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Hello Myrna! Ole was born 1 january 1870, av baptised 27 february 1870. Lenke his father Lars was born 1836 and his mother was born in 1842 as you can se! He was 'Matros' witch means he worked at sea.Hopefully, they lived in Stavanger before they merried(it ses Ole was born after they merried) Perhaps someone else will try to help!? Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

We try one more time, the link did´t work! Lenke Good, I think it work out now! Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Sorry Myrna! This is not easy, I have been reading many pages, but I have not been able to find anything about Lars.Did they emigrate to the States? Do you know enything else about the family? Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

I just found one person with the name Lars Olsen(Mandal) born 24/4-1836. Is there anyone else on line to help Myrna? And Myrna, did they emigrate? Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Er det denne du prøver å legge inn Wenche? nr. 85 Ole Christinius Kildeinformasjon: Rogaland fylke, St. Petri i Stavanger, Ministerialbok nr. A 8 (1868-1876), Fødte og døpte 1870, side 67. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tusen takk Karin, skjönner ikke noe, den virker för jeg logger den på! Men takk for hjelpen! So Myrna, the link is ok, Karin was a good help! Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Her is another child baptised! Hope the link will be ok now! Lenke nr, 112, his name is Albert Theodor, with parents Lars Olsen born 1835 and Anne Larsdtr born 1835?? Well...!? Do you think this is the right one? Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

I think it is an idea to refer to the other threads concerning this family, Myrna. (I can't make links to threads, I've tried.., so I just write their numbers here): 77973, 78055 and 78058.Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

I think you have got all the help you can get, Myrna! Why do you ask so many times? Well, I did´t know you had all answers, so I want spend more time here! Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Til Wenche (11,12) Hun stiller egentlig spørsmål om forskjellige personer, men siden jeg så at du fant dåpen til sønnen til Lars, tenkte jeg det var på sin plass å gi hjelperne muligheten til den samme informasjonen. Jeg tror du virkelig har hjulpet henne med Anne Larsdatter ved å finne dåpen til en annen sønn. Jeg har sett at første fadder heter Lars Tønnesen og ved søk i liste over emigranter fra Stavanger, finner jeg at en ved det navnet kommer fra Nærbø i Hå. Her finner jeg en mulig søster (foreløpig) med navnet Rakel Thaletta konfirmert i 1847, med foreldre Lars Tønnesen og Karen Torkildsdatter Lode (?). Rogaland fylke, Nærbø i Hå, Ministerialbok nr. A 5 (1842-1853), Konfirmerte 1847, side 72. Permanent sidelenke: Lenke Jeg tenkte å titte litt videre etter Oles enentuelle mor.Mvh Anne-LiseMyrnaThe reason you should always give this information, is out of concern for the helpers. It's av waste of time to 'find' something another person already have found.I will translate what I wrote to Wenche: Myrna really ask questions about different people, but since I saw that you found the baptism of the son of Lars, I thought it was appropriate to give the assistants the opportunity to the same information. I think you have really helped her with Anne Larsdatter by finding the baptism of another son. I have seen that the first mentor called Lars Tønnesen and by searching the list of emigrants from Stavanger, I find that one by that name comes from Nærbø in Hå. Here I find a possible sister (yet) with the name Rachel Thaletta confirmed in 1847, with parents Lars Tønnesen and Karen Torkild Daughter Lode (?). Perhaps I wil go om looking for Ole's mother.Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Ok I understand, but a little advice to Myrna, wrigth the nr. of the other cases so we know what have been found before we look for the same people. And thank you Anne Lise! Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest arne kvitrud

''Bredgaden 212'' is related to the property number (''matrikkelnummer'') 212.On this property number there were three houses, with addresses: Breigata 15, Breigata 17 and Salveagergaten 4.Bredgaten is the former name of Breigata.''Bredgaden 212'' should then be either Breigata 15 or Breigata 17.In 1865 Martin Olaus Madsen lived at this adress - [url="http://home.online.no/~akvitrud/Huseiere.htm>http://home.online.no/~akvitrud/Huseiere.htm.You will find the houses on Google maps -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myrna Berge

Thank you for the information about Bredgaden 212 versus Breigata. The list of the Property owners should be very helpful. Ancestors of mine lived at 90 Ovre Strandgate for 4 generations and now it is a Museum. Have you seen it? Thank you, Myrna Berge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.