Gå til innhold
Arkivverket

[#78073] Fødselsnummer


Gjest Bjarne Heinesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarne Heinesen

Hvordan finne opplysninger om fødselsdata på en dame som er født i Oslo i 1936? Hun emigrerte til Usa i 1959, og vi prøver nå å spore henne opp. Folkeregistret sitte på alle disse opplysningene,men nekte å gi de ut,da de ikke har kapasitet til å hjelpe folk med slektsforskning. Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Om du vet navn på faren (eller moren om denne var 'enslig' mor) kan du finne henne på Oslo Byarkiv ved å: - finne adresse i 1937 ved å slå opp i Adressebok 1938 (eventuelt kontrollere med Adressebok 1937) - deretter be om å få se den kommunale folketellingen 1937 for den eller de to aktuelle adresse. Her vil du høyst sannsynlig finne henne oppført med fødselsdato. (Tilsvarende kan gjøres et år tidligere i tilfelle hun er født tidlig nok i 1936, men trolig er ovennevnte den raskeste vei)Om det har interesse, er det for enkelte deler av Oslo også (på film) solgt mikrofilmer fra kirkebøkene med døpte så sent som 1936 (men dette gjelder bare en liten del av byen).(Vet du ikke navn på forelder/foreldre får du si ifra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Heinesen

Jeg har ikke funnet noe info om utreisen,vet bare at det skjedde i 1959. Jeg skal prøve å komme meg inn til byarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Heinesen

Hun het Inger Lise Wold,men om hun giftet seg og byttet etternavn før hun emigrerte vet vi ikke.bheinesen2001@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.