Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Olav Revheim Martinussen

[#78075] Gottlieb Mitzell.

Recommended Posts

Her har jeg tilsynelatende en kjempenøtt;Jeg har lett - over alt i lengre tid - etter foreldrene til Gottlieb Mitzell. Han var gift med Anna Sophia Stendahl i Mariakirken ('Tyskekirken') i Bergen 21 februar 1772. En sønn; Johan Gottlieb kom til verden i 1774 (...som er sporløst forsvunnet fra alle offentlige dokumenter.)(Mitzell-navnet er blitt skrevet på de forunderligste måter etter ca 1750; Bessel,Messin,Muntzell, osv) i

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Kan det tenkes at dette er en forfader? Lenke Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn vielsen her også: LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn vielsen her også: LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Gunn: Disse personene har jeg 'kontroll' over - det er Gottliebs foreldre jeg søker etter ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer litt på om det kan finnes opplysninger i gamle dokumenter som er nevnt her? LenkeNavnet tyder vel på Tysk eller Hollandsk opprinnelse?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Noe navnlikhet her? LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen Gunn: Disse tre personene er den verste oppgaven jeg har hatt. Nå gir jeg opp: Søkt over alt. Trodde i det minste at jeg skulle kunne finne spor etter dem under gravlagte, med null resultat. Har også trenert Mormonersidene - ikke en gang nevnt der; Hvor ble de av ?? Uansett; Takk for hjelpen !!mvhOlav M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elin H. Skibenes

Gottlieb og Anna får ein son 21/6-1772, som får navnet Johann Gottlieb. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=dp12011668&gardpostnr=54618&personpostnr=160698&merk=160698#ovre>Lenke Han vert gravlagd 20/10-1772 LenkeEin Johann Gottlieb Bessel får ein son,Johann Gottlieb, døypt 18/9-1774: LenkeDet er vel dette barnet som vert gravlagd 5/10-1774.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Det skal finnes en samlig protukoller ved Bergen Museeum, som inneholder dødsfall i tiden 1772 og utover noen år. Har du prøvd å få sett i disse skrIftene? LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.