Gå til innhold
Arkivverket

[#78075] Gottlieb Mitzell.


Gjest Olav Revheim Martinussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Revheim Martinussen

Her har jeg tilsynelatende en kjempenøtt;Jeg har lett - over alt i lengre tid - etter foreldrene til Gottlieb Mitzell. Han var gift med Anna Sophia Stendahl i Mariakirken ('Tyskekirken') i Bergen 21 februar 1772. En sønn; Johan Gottlieb kom til verden i 1774 (...som er sporløst forsvunnet fra alle offentlige dokumenter.)(Mitzell-navnet er blitt skrevet på de forunderligste måter etter ca 1750; Bessel,Messin,Muntzell, osv) i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Revheim Martinussen

Hei Gunn: Disse personene har jeg 'kontroll' over - det er Gottliebs foreldre jeg søker etter ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer litt på om det kan finnes opplysninger i gamle dokumenter som er nevnt her? LenkeNavnet tyder vel på Tysk eller Hollandsk opprinnelse?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Revheim Martinussen

Hei igjen Gunn: Disse tre personene er den verste oppgaven jeg har hatt. Nå gir jeg opp: Søkt over alt. Trodde i det minste at jeg skulle kunne finne spor etter dem under gravlagte, med null resultat. Har også trenert Mormonersidene - ikke en gang nevnt der; Hvor ble de av ?? Uansett; Takk for hjelpen !!mvhOlav M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

Gottlieb og Anna får ein son 21/6-1772, som får navnet Johann Gottlieb. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=dp12011668&gardpostnr=54618&personpostnr=160698&merk=160698#ovre>Lenke Han vert gravlagd 20/10-1772 LenkeEin Johann Gottlieb Bessel får ein son,Johann Gottlieb, døypt 18/9-1774: LenkeDet er vel dette barnet som vert gravlagd 5/10-1774.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det skal finnes en samlig protukoller ved Bergen Museeum, som inneholder dødsfall i tiden 1772 og utover noen år. Har du prøvd å få sett i disse skrIftene? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.