Gå til innhold
Arkivverket

[#78078] Sivert Hagbart Brun Christiansen, (Kristiansen) f. 1877 Alstahaug


Gjest Rolf Andresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Andresen

Sivert Hagbart Brun Cristiansen. Født: 13 juni 1877, Stamnes Konfirmert: 10 juli 1892, ' Noen som kjenner til hvordan det senere gikk med Sivert?Mvh. Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Finner ikke Sivert eller foreldrene noe sted etter denne konfirmasjonen. Finner derimot foreldrene og Siverts søsken på 1875-tellinga. En bror,Andreas, som er født i -73, finner jeg igjen som gift mann i Stamnes på 1900-tellinga. Du kan jo 'nøste' litt derfra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Andresen

Sivert var en 8 søsken, de 7 andre har jeg stort sett de fleste opplysninger om. mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Jeg antar du ikke finner etterslekt etter søskenene som eventuelt kan fortelle om 'grandonkel' Sivert? Jeg har akkurat en sånt leteprosjekt selv fra Stamnes på akkurat samme tida. Mine heter Helmer og Jørgen Hansen. Borte vekk!. Søsken'tilgjengelig'! Jeg lurte på om din Sivert med foreldre kunne ha emigrert, men jeg fant dem jo ikke i noen lister heller... Sjekk hvem som har feste på søskenenes graver om du finner slike. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Andresen

4 søsken døde som barn, 2 flyttet til Trondheim, en ble igjen i Stamnes. Kun Sivert forble ukjent etter konfirmasjon. mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Det hviler en Johannes Edvard Kristiansen på Lademoen Kirkegård. Det står ikke når han ble født, men han døde i -43. Kanhende vil 'kirkegårdsstyrelsen' fortelle deg hvem som har ansvaret for det gravstedet. Det kan jo hende det er Siverts bror som ligger der???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Andresen

To av Siverts brødre, Johannes og Andreas ble gravlagt på Lademoen kirkegård. Kun Sivert ble borte vekk. mvh. Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Med mindre du tilhører etterkommerne etter en av de to nevnte brødre, så har du vel nå to fine muligheter til å få vite hvor Sivert tok veien? Brødrenes etterslekt (om sånt finnes, og det antar jeg ettersom et gravsted finnes) kan vel tenkes å vite hvor denne karen ble av? Sivert kan jo godt være grandonkel til noen som lever i Trondheim nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Andresen

Er en av etterkommerne til Andreas, men hva som hendte med Sivert er ukjent for meg og andre i slekta. mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Ja, da vet jeg ikke annen råd enn at du får gjøre som meg,-vente på 1910-tellinga som kommer i vinter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.