Gå til innhold
Arkivverket

[#78084] Noen som har Varden 1955 og Varden 1953 for Onsøy, Østfold?


Gjest Trine Barrusten Femtehjell
 Del

Recommended Posts

Gjest Trine Barrusten Femtehjell

Hei!Jeg har fått kopi av noen gamle papirer etter en avdød slektning og der henvises det til Varden 1955 og 1953. Er det noen som har disse bladene?Varden 1953; Anders Michelsen Smauget f. ca 1711 (ble av samtiden kalt sjørøver)Varden 1955; Skal være informasjon om 'Møklegårdslekten'. Teksten skal iht. papirene være på side 13 av cand. pilol. Kåre Bjerke.Jeg er veldig takknemlig hvis noen kan hjelpe meg med dette.Mvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei!Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med tidsskriftene 'Varden'.Et tips dersom ingen på forumet kan hjelpe deg.Gå til www.fredrikstad.kommune.no/biblioteket Deretter til 'søk i katalogen'. Skriv Varden i feltet fritekst.Jeg mener de har de 2 tidsskiftene av 'Varden' du søker. Lang vei er det jo ikke mellom våre to byer :))Håper du finner de artiklene du søker. Lykke til!Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Hansen

HeiDe har dette på lokalhistorisk avdeling i 3 etg. på Fredrikstad bibilotek. Skal ned dit i morgen med noen bøker, så jeg kan sjekke da.Jeg og sokner til Møklegård. Med blant annet Wilhelmine Mathilde Willadsdatter og hennes mor Karen Mathea Larsdatter og aner føre dem. En del om denne slekten står innlagt i slektsboka til Hans Nilsen Hauge som de også har på bilioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Vikhammer

Hei Trine. Jeg har begge numrene du spør etter, og de artiklene du nevner, finnes der, ser jeg. Jeg kan skanne dem inn og sende dem til deg, men da trenger jeg mail - adressen din. Jeg vet ikke hvordan det ordnes, om du legger den inn her selv, eller om Redaktøren formidler den. Jeg rekker antagelig ikke å gjøre noe i morgen, da tirsdager er bestemordager her i huset... Men kanskje det kan bli om kvelden likevel. Får se hvor mye overskudd som blir igjen til kvelds. Vennlig hilsen Berit Vikhammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine Barrusten Femtehjell

Dere er bare supre! Jeg tenkte selvfølgelig ikke på biblioteket!epostadressen min er trinebar(a)hotmail.comDa er vi nok i slekt på et vis, Jan Erik! Boka om Hans Nielsen Hauge har jeg selv, men den er kun veiledende (en del feil på vår gren ihvertfall). Jeg samler så mye stoff som mulig om slekta, og det er litt spennende når jeg får henvisninger som denne. Jeg er opprinnelig fra Slevik.Mvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.