Gå til innhold
Arkivverket

[#78086] Maria Levorsdatter, Søndeled omkring 1800


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg søker informasjon om foreldrene til Maria Olsdatter, født 1819 i Søndeled, Aust-Agder. Faren er Ole Olsen, Granestøel (?) og moren heter Maria Levorsdatter. Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Søndeled i Risør, Klokkerbok nr. B 2 (1816-1839), Fødte og døpte 1819, side 12. Permanent sidelenke: Lenke De fikk også en sønn, Ole i 1816.Jeg finner ikke noen vielse og ingen som passer i 1801.Kjenner noen til denne familien ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Litta,finner et ektepar i Sannidal i Telemark som hadde ei datter Karen til dåpen der 5.2.1804 - se nest nederst på høyre side. Jeg synes å lese at de Ole Olsen og Marie Levorsdatter - Telemark fylke, Sannidal, Ministerialbok nr. 3 (1803-1813), Ekteviede 1804, Fødte og døpte 1804, side 22-23. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7844&idx_id=7844&uid=ny&idx_side=-13>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kanskje det var foreldrene til Ole Olsen som bodde på Tyvand i 1801, Ole Olsen og Kari Thorsdatter. Ole Olsen d.y. hadde datteren Karen, som ble døpt i 1803, kanskje hun er oppkalt etter en mulig farmor Kari.... - LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Man kan alltid stole på deg, Grethe!Siden Lervorsdatter er så uvanlig, så regner jeg med at det er det samme parret........ Takker så mye!Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Lurer på om det er Ole Olsen vi finner her: LenkeHan er en av få som er ugift og ikke bor med sine foreldre.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Oles dåp: Kildeinformasjon: Telemark fylke, Sannidal, Ministerialbok nr. 2 (1767-1802), Fødte og døpte 1776, side 44. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Maria Levorsdatters dåp: Kildeinformasjon: Telemark fylke, Sannidal, Ministerialbok nr. 2 (1767-1802), Fødte og døpte 1774, side 39. Permanent sidelenke: Lenke-når man først får startet, så går det bra..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Granstøl Aardalen

En liten kommentar fra meg: Jeg er født på Granstøl og bor nå i Sannidal. Vet ikke om dette er mine folk, det kan være det. Jeg skal se mer på det. ARTIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.