Gå til innhold
Arkivverket

[#78092] Carl Johansen Kiempe og fru Ingeborg i Trondheim,


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Anderson

Takk til deg Tommy,men det jeg egentlig tenkte på var om noen vet ev konf, giftemål og død for de andre barna.Dessuten mangler jeg opplysninger om Elen. Hvor og når hun døde.Har ofte lurt på om fam hadde en eller annen tilknytning til Ålen,ettersom det var der Johannes endte sine dager. --Til slutt Tommyvil jeg bare nevne at den anen du viser til i innlegg(17) antaglig giftet seg med en av min tipp oldemors 4 søstre,artig hvis jeg har rett. Er så heldig at jeg fikk tak i en liten bok om en del av slekta,noen feil har den nok men den har hjulpet meg et stykke på vei. Hilsen Sissel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy A.G. Thorsen

Hei Sissel..... Takk for hyggelig innlegg.... Lurer på hvilken ane du tenker på jfr. mitt innlegg (17) ?Har ikke noe på søsknene til Carl, ei heller hvor Elen døde.Imidlertid kan jeg opplyse at Christiane Elisabeth Kjempe f.11 jul 1821 døde 01. okt 1902 på Strømnæs i Kvænangen, Troms.Mannen Mads Friedric Andersen Grønbeck døde 27 apr 1860 på vårfiske utenfor Sørvær, Sørøya,Finnmark. Johan Peter Gardus fra Valanhamn var da høvedsmann på fembøringen som de rodde fiske med. Sammen med dem var to brødre Johannesen fra Jupanvik. Alle omkom samtidig. Datteren Helene Grønbeck ble siden gift med Mikkel Andreas Garden, broren til Johan Petter.......Med ønske om en fin 17.mai 2010...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Anderson

Hei Tommy! Det stemmer bra med mine opplysninger.Helene Johanna,og min tippoldemor Marselie,som ble født 27-2 1842-død 1927,var altså søstre.De andre søskenene er Anne Marie Grønnbeck,f 9-10 1848,g .m Edvard Gustin Kjelsberg.-Birgitte -Kristine Grønbeck,f12-5 1851.G.m. Johan Isaksen,Finland. Kristianne -Elisabeth Ggønbeck,f 30-6 1854. (Reiste sydover ble gift.Ellers ukjent).Martin Grønbeck,f 25-6 1857-død 1911. -Ellers vil jeg benytte anledningen til og si at det ikke fremgår noe i mine opplysninger om Birgitte Kristine Dahl som kan kaste nærmere lys over hvor hun kom fra. Men Meiland står jo oppført som stedet datteren Kristianne Elisabeth, var fra .og jeg mener at det er mest sannsynelig at det er en forbindelse mellom ,slektene Dahl ,Gamst,Stabrun.Men sikker på at jeg har rett er jeg ikke,til det trengs det nok flinkere folk enn meg.---.Får håpe at vi en gang greier og knekke nøtta om Johannes Kiempe s opphav .Jeg har i allfall ikke tenkt og legge han på hylla,mangler bare ideer om hvor jeg nå kan lete. Hilsen Sissel,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy A.G. Thorsen

Marselia Madsdatter Grønbeck f.27-2 1842 gift 2 okt 1864 i Skorpa kirke med Jacob Henrich Isachsen Fordelsen f. 1833, faren Isach Fordelsen på Aarøe indre Kvænangen.Det finnes en Johan Christian Larsen Dahl på Meiland mellom 1826-1846, gift med Elen Marie Jensdatter og med 7 barn. Om denne har noe slektskap med Birgitte Kristine Dahl og det at Christiane Elisabeth Dahl Kjempe f.11 jul 1821 oppholdt seg og jobbet som tjenestejente på Meiland da Marselia ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Anderson

Takk Tommy!--.Men jeg lurer på navnet Isachen,I min slektsbok,og det jeg har funnet i 1865 tellingen for skjervøy står følgende,Jacob Henrik Israelsen,f 1833.Faren het Israel Fordelsen, bosted Aarø stemmer med mine opplysninger. Skal se nærmere på Johan Cristian Larsen Dahl ,Takk . Hilsen Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.