Gå til innhold
Arkivverket

[#78098] Nittedalsmordet i 1920 - kjenner noen til opplysninger omkring dette ?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Fornavnet som jeg har sett nevnt på Tollefsen var ikke Paul men ROLF. Nevnt under tema RUSTADSAKEN på hjemmesiden lenke innlegg 2.Navnet framkommer under sakkyndig Ch. MC.K. Bruff som også da hadde med Nittedalsaken.' Rolf Tollevsen 'Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tja, eneste Rolf Tollevsen i Oslo/ Akershus-området jeg finner i 1900-tellingen er denne karen: LenkeSamme alder som Kristian Waldemar , men ellers blir dette ren gjetting :-)Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Er det noen som vet hvor denne Kristian Waldemar var fra ? Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Viser til innlegg 13 hvvor det fremgår at Kristian Waldemar var født og døpt i Oslo.Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Ja det stemmer. Unnskyld at jeg ikke hadde fått det med meg. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei igjen. Nå gjenstår det bare å finne ut om drosjeeieren var skilt fra sin hustru Christine, eller om hun var død ? Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Vielsen nr. 33 Kildeinformasjon: Oslo fylke, Kampen, Ministerialbok nr. F 0011 (1907-1917), Ekteviede 1913, side 230. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Datter Lilly nr. 10Kildeinformasjon: Oslo fylke, Kampen, Ministerialbok nr. F 0010 (1905-1917), Fødte og døpte 1914, side 220. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Veldig artig at jeg da har tydet pikenavnet på Christine Augusta riktig og funnet dåpen hennes i Drammen :-) Se innlegg 37 og 38.Veldig bra at du Karin fant både vielsen og datterens navn Lilly.Da spørs det om paret ble skilt ? Det er ikke nevnt noe om dette i skiftet.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er datter Lilly Vanda gravlagt i familiegrav: LenkeMulig det må dobbeltklikkes på lenken for å se bildet av gravstøtten?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser av opplysningene på Dis gravminner at damen Mathilde Fogh som er begravet på Walter Johansens fsmiliegravsted , må være mor til Kristine ( Fogh) Pedersen. se innlegg 61:Her passer opplysninger med Fogh-familiens husmor i 1900-tellingen :-) LenkeGunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Når det gjelder Kristine, så lurer jeg på om det virkelig går an å vente i sju måneder før man begraver et menneske ? Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Spørs om det kan være en urne-nedsettelse dette, da kan det ta tid i dag i alle fall i alle fall?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Det er nok urnenedsettelse. Ser også at Lilly Wanda ble begravet lenge etter sin død. Er nok urne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har prøvd å finne ut hvem Walter Johansen med familiegravsted var. Til nå uten hell. Ser at det på samme kirkegård finnes et gravminne over en Walter Johansen , med flere navn over hans på gravstenen? LenkeLilly Vanda er vel gift Johansen, men var Walter hennes ektemann ?Kjenner du noe til slektsforbindelsen Johansen , Jan Frode?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Aaris

Walther E. Johansen lå nok i sin familiegrav:LenkeVdr. drosjeeieren var han gift det fremkommer jo ved hans begravelse i Kampen kirke samt i skifteprotokollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei Bente, jeg hadde oversett Walter E. Johansen i Dia gravminner :-)Og du har også helt rett i at drosjeier Christian Waldemar Pedersen, var oppgitt som gift i kirkebok Kampen ved dødsfallet i 1920: LenkeNr. 74. Da må det være feil at han skulle være myrdet sammen med sin forlovede som opplyst i artikler.En forlovelse var vel ikke mulig uten at 1. hustru var død , eller at ekteparet var skilt ?Her er nok flere mysterier gjemt.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hei. Nei jeg har ikke kjennskap til familie forholdet til Walter E. Johansen. Her må jeg prøve å finne ut noe . Hadde jeg bare hatt tilgang på Adressebøker og gamle telefonkataloger fra Oslo. De er faktisk ikke lett å få kjøpt heller på antikvariat .Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Når det gjelder disse som ble myrdet, så er det vel fristende å tro at Christian Waldemar Pedersen drev en slags form for bigami ? Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.