Gå til innhold
Arkivverket

[#78099] Johan Knudsen/Kristensen Braaten i 1900 ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg kan ikke finne denne karen i 1900!Han er født i Holt, Aust-Agder, 1877 og flytter i 1898 fra Holt til Flekkefjord: Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Holt i Holt, Ministerialbok nr. A 12 (1885-1907), Utflyttede 1897-1901, side 304. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4675&idx_id=4675&uid=ny&idx_side=-301>LenkeHan er søn av Knut Kristensen, Braaten, Laget i Holt og ved sin død hadde han navnet Johan K. Brathen. Ved dåpen var han Johan Knudsen. Så han kan i teorien hete Knudsen, Kristensen eller Braaten til etternavn.Her er hans familie i 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Han døde i 1962 og er gravlagt i Stokken kirkegård, Austre Moland, ArendalHans kone Karen døde året etter og er gravlagt samme sted.Det samme er to sønner John Kristian født 1920, død 1986 og Ole Bjørn født 1903 død 1991.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Harald Søren Storaker

Broren Kristen Braaten, f 13.04.1875, er jernbanearbeider i Lund i FT-1801 Lenke Det er vel sannsynlig at Johan også var jernbanearbeider?På kirkebokasida med utflyttede fra Holt ser ein at Katherine Lovise Andersen, født og konfirmert samme år som Johan, flytter til Flekkefjord 01.02.1901. Kan det vere ein relasjon til Johan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Ja, jeg har også sett denne Kristen. Om Katherine har noe med Johan å gjøre , aner jeg ikke.....Mitt problem er at jeg hverken finner vielsen eller fødsel og dåp for noen av barna. Veldig irriterende! Man får jo ikke fred før det er oppklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Berntsen

Hei Litta, din Tomine i 1900 (1) er født 1841 ? Da Johan ble født i 1877 var hun 27 år, f. 1850 ? Kan selvfølgelig være en feilregistrering, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Ja, jeg brukte en del tid på å verifisere dette med årstallene. Det er nok en feilskriving ved dåpen. Bra at moren har et litt uvanlig navn, for da er det ikke så mange muligheter for forveksling.Johans konfirmasjon (nr. 32): Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Holt i Holt, Ministerialbok nr. A 12 (1885-1907), Konfirmerte 1892, side 154. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4675&idx_id=4675&uid=ny&idx_side=-154>LenkeHer er broren Knut Tomas' dåp: Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Holt, Klokkerbok nr. B 9 (1871-1883), Fødte og døpte 1879, side 109. Permanent sidelenke: LenkeTomine dør i 1913 (nr. 19):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Berntsen

Fint, Litta. Jeg ser også at både Johan og Tomine er 33 år da sønnen Kristen ble født i 1875, så da stemmer det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.