Gå til innhold
Arkivverket

[#78114] Hvem var sorenskriver Johannes Friis (1679-1752 i Frisvoll, Romsdal ?


Gjest Carsten Friis Fischer
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Friis Fischer

HejDenne sorenskriver vil jeg høre, om der evt. er nogen som har kendskab til ham.Med hans børns navne, kunne hans forældre jo godt være islandsk købmand i København Hein Ditlevsen Friis og hustru Anne Jacobsdatter Møller.Hvis det er tilfældet, er hans søster jo så Dorthea Heinsdatter Friis (1684-1750) som var gift med købmand Niels Iversen Tyrholm i Bragernes.Jeg ved, at der findes et bogværk over f. skel. sorenskrivere. Måske der står noget om ham der ?Alle oplysninger modtages med tak.mvhCarsten Friis FischerJohannes FRIIS 1679 - 1752 RESIDENCE: Gardbruker på Friisvoll, MR OCCUPATION: Sorenskr. Romsdal 1711-51BIRTH: 1679, (?) (Carlsen ?) DEATH: 1752, Frisvoll, Romsdal ? Family 1 : Else Christensdatter GAMMELGÅRD MARRIAGE: ABT 1713 Carl Johannessen FRIIS Christen Johannessen FRIIS Hein Johannessen FRIIS Anna Bolette Johannesdatter FRIIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Friis Fischer

Hej Lars OveTakker for dit indlæg.Jeg sendte dig en mail igår (undskyld jeg kom til at kalde dig Ole)netop på en Johannes Friis, studiosus i København i 1707. Og jeg har på fornemmelsen, at det er ham jeg her har fundet nu oppe i Norge.Hvis nogle evt. kunne se på faddere ved hans børns dåb, var det alletiders. Kan ikke se, om kirkebøgerne er på nettet.mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei CarstenJeg har ikke mottatt mail fra deg??? Forsøk på nytt (low1954@gmail.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Friis Fischer

Hej Lars OveNej. Jeg forsøger ikke igen da jeg jo har fået svar på mit spørgsmål igennem din links (sorenskriverne).Så denne Johannes Friis er absolut et studie værd nu.mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

- stemmer i, den siden Anita henviser til er virkelig bra.Har selv benyttet meg av informasjonen der ifm den sakalte PCH-traden, HOIER/HOYER ° 53.912, hvor enkelte av hovedpersonens etterkommere var inngiftet i denne FRIIS-slekten i Molde.Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.