Gå til innhold
Arkivverket

[#78122] Anny 1910 - 1998 g. m. Harald Sivertsen 1908 - 1963 Haugesund


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heietter mye hjelp er jeg kommet til et ektepar som tydeligvis bodde i Haugesund.Er det noen som kjenner til eller er i slekt med dette parret.Anny Marie Johanneseb 16/11 1910 - 1998 g. m. Harald Sivertsen 1908 - 1963 HaugesundEtter det jeg finner ut er hun er trolig født i Hadsel og datter av Johan(nes) Andreassen både dato og fornavn stemmer med opplysninger fra kirkeboken Lenkeer interesert i etterslekt og om noen vet noe om hennes to helsøsken (faren var gift 2 ganger)Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Ser at disse to bodde i Haugesund i nærheten av hvor jeg bodde tidligere. Han var kommunearbeider i 1960. Skal prøve å finne ut mer når jeg kommer hjem på søndag. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Når det gjeld etterslekt, så snakkar me om nolevande personar. Eg vil dermed ikkje legge ut for mykje opplysningar her. Men paret har to born, Egil og Aase, som begge bur i Haugesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heier kona til Egil Sivertsen av Hoffslekten med røtter i Tjeldsund, hadde en født 1938 g. m. ei Kari Inger Haga hun er født samme året i Fusa. Det vil jo i så tilfelle være litt pussig. Det er jo ikke mange Egil og Kari i det områdeter s olsen og et 3 tall på broadpark og no skulle vel gå greit resten her.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heilinker til gravminner virker ikke, men jeg har funned dem begge der så det trenger jeg ikke.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Du må dobbelklikke på lenken, da kommer bilde opp. Bare som info til neste gang.Hørte at du hadde snakket med sønn av Harald og Anny Marie, så da har du vel fått de opplysningene du var ute etter!Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiforeløbig er det bare en veis innformasjonsflyt, men får vel litt etter hvert. Linken på gravminner virker slik at den går til startsiden for søk, og ikke til personen ensøker etter. Har vært borti det før på linker jeg har lagt inn selv også men det e4r vel ett eller annet en gjør feil. de får se på det de som har kontroll over siden, regner denne som debatten ferdigSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ja, du kjem berre til startsida, men dersom du klikkar enno ein gong, _så_ kjem du til biletet av grava :-)skl ikkje vera lett :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heidet gikk med dobbelklikk.Hvis noen andre vet noe om Annys brødre bl a. Olaf Johansen som og bosatte seg på en gård han kjøpe nær Haugesund så er det av interesse. Hun hadde og en bror som het Alef se familien nedenfor:Her er Annys foreldre og søsken, og to halvbrødre.Anne Jannike Abelsen, f. 1867 i Davik, Sogn og Fjordane, d. i Straumfjord, Hadsel. hennes 2 sønner er pleiebarn hos dem i 1900. ekteskap nr. 5 i 1899. se litt lenger ned. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=261&idx_id=261&uid=ny&idx_side=-156>Lenke . Forhold til ikke gift Mathias Pedersen, f. 1839 i Herøy, NO, d. 1897 i Nakling, Bø i Vesterålen. Forhold til ikke gift Adolf Edvardsen, f. ca 1867 i Meløy, NO. (3) Gift 12 nov 1899 i Eidsfjord kirke, Hadsel, med Johan Andreassen, f. 1836 - 1839 i Rørvik, Vågan (sønn av Andreas Olsen og Hanna Birgitte Jensdtr).Johan: 1865 folketellingen Lenke1875 folketellingen. Lenke1900 folketellingen på Slotnes Nygaard i Straumfjorden i Hadsel. LenkeMagnus Mathiassen Pleiesøn fl ug Pleiesøn forsørges af Gaaardbruger og Fisker 1894 Bø VesteraalenAdolf Adolfsen Pleiesøn fl ug Pleiesøn forsørges af Gaaardbruger og Fisker 1897 Hadsel.Barn med Mathias Pedersen:i. Magnus Peder Mathiasen, f. 16 okt 1894, dåp 12 mai 1895. hans dåp Lenke .Barn med Adolf Edvardsen:ii. Adolf Martinus Edvardsen, f. 5 feb 1897 i Straumfjord, Hadsel, dåp 9 mai 1897 i Eidsfjord kirke, Hadsel. han var resultat av hennes tredje leiermål. dvs tredje barn, så her mangler en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihan har selvfølgeløig fått mye mer en det jeg har lagt ut her. Det er jo interesant om det er andre som kjenner til denne familien eller er i slekt med den.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.