Gå til innhold
Arkivverket

[#78134] Martin Emil født 12 mars 1873 Kristiania, Hvor kommer hans foreldere fra?


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Hei.Er det noen som kan hjelpe meg med dette.Martin Emil født 12 mars 1873 og døpt 23 mars 1873 i Kristiania ifølge kirkebok Skien, Telemark, hvor han ble konfirmert 7 okt 1888. Kildeinformasjon: Telemark fylke, Skien, Ministerialbok nr. 9 (1878-1890), Konfirmerte 1888, side 218. nr 22. Uækte barn. Permanent sidelenke: Lenke.Hans foreldere: Martin Høyum og Elise Regine Jonsen.Hun fikk fler barn med med ©Karl Johan Johansen 1832 Sverige. Bosted 1900 i Skien.Elise Regine født 1836 i Lyngdal. De fikk barna, Gustav 1881, Adolf 1884 og Konrad 1887, alle født Skien. Har ikke funnet vielsen til Karl Johan og Elise Regine.Har lett etter disse foreldrene, men uten resultat.Mvh Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Dåpen på Kroghstøtten sykehus Kildeinformasjon: Oslo fylke, Krohgstøtten sykehus, Ministerialbok nr. 1 (1865-1873), Fødte og døpte 1873, side 21. Permanent sidelenke: LenkeFaren Martin Haagensen er da 45 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen
Lenke Tar med Else med barn 1900 bor sammen med far. Kan jo være at Else og Karl Johan ikke giftet seg?Har du lett gjennom kirkebøker i Lyngdal etter Elise Regines foreldre? Hennes alder kan jo være noen år feil i folketellinger ?Mvh. Gunn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Dette må være Elise.Døpt Lise Regine, med far John Abrahamsen. Født i 1840Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Lyngdal, Ministerialbok nr. A 8 (1837-1852), Fødte og døpte 1840, side 20. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=925&idx_id=925&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-18>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser at jeg kaller Elise Regine for Else , ren glipp fra min side. Der kom jo heldigvis svaret mens jeg skrev:-)Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Tusen takke, var kjempefint. Har ikke hørt om dette sykehuset som Martin Emil var født og døpt.Ser at faderen heter Haagensen og ikke Høyum, som det står ved sønnens konfirmasjon i Skien. Iallefall ser det ut slik for meg.Ja det var fint å få alder på dem, har fra før en alder på Elise Regine 1836-1843. Her ble årstallet 1839. Da går det kanskje an å finne disse på en 1865 telling. Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei og takk . Her kom det fler svar, mens jeg satt og skrev og enda fler, så greie dere er, tusen takk.Har sett denne Lise Regine,hun kaller seg Elise Regine ved de andre barnas fødsel/dåp, så derfor regnet jeg med at dette var feil person. Så hadde hun et barn til, før Martin Emil da.I 1900 tellinga bor Martin Emil i Lyngdal, så der er det natulig nok familie forbindelse, og mt på besøk i Skien i 1900.Hos sin mor og stefar.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Jo det må være de rette folka. Martin Emil bor også på Garden Lene Lyngdal i 1900. Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

På Høiumsvigen i Luster i 1865 bor en Haaken Haakensen 38 år. Kan det være et spor, eller er det et skudd helt i blinde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Det kan nok bli vanskelig å finne Martin Haagensen, han kan jo også skrive Haagensen med Å.Når det gjelder hennes siste mann Karl (Carl) Johan Johannessen ca 1832 født i Sverige. Har sjekket innflyttere til Skien, men uten resultat.De fikk sin første sønn Gustav i Skien 20 Juli 1881, han ble døpt 29 Mars 1896, ca en måned før han sto til konfirmasjon 12 April 1896.Alle hans brødere hadde voksen dåp.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

I innlegg 2.Yrke til Martin Haagensen, kan det være handlende det står eller???? Kanshan i åfall være av omreisende slekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Martin Haagensen straffange 40 år.FT. 1865 Christiania.Ser ut til at dette kan være den rette personen. Ha ikke lært meg å lage lenke fra folketellingene.Har hatt en følse på at det er omreisende her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Ja jeg kan jo sende en forespørsel dit. Lise Regine Johnsdatter, har til nå barn med 3 forskjellige menner, så det er jo litt spesielt det å. Får komme noe nermere slekta der, så at den ene av hennes søstre var satt bort. Det var jo stadig slikt skjedde pga, dårlig råd og slike ting.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Fant Lise Regine konfirmert i Lyngdal 1 november 1854. Foreldre: John Abrahamsen og Antoline Henriksdatter.Kan dette være Lise Regine som flytter til Christiania i 1872. Navnet stemmer ikke helt. men det kan være mulig at det er henne.Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Lyngdal, Ministerialbok nr. A 10 (1865-1878), Inn- og utflyttede 1872, side 361. Nr 1. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiHer er det en Lise Regine Johnsdatter f.8/6 1840,hun får attest for å flytte til Sverige ?? Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Lyngdal, Ministerialbok nr. A 10 (1865-1878), Inn- og utflyttede 1875, side 368. Permanent sidelenke: LenkeHilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Ja, du har funnet den rette. Har ikke lett så langt frem, regnet med at hun var flyttet, før hun fikk Martin Emil i 1873.Det jeg tenker da, må være at hun har flyttet før og så kommet tilbake med sønnen, eller at han var hos noen, han står ikke nevnt under utflytting.Du fant fødsel/dåp til Martin Emil i Christiania, innlegg (2)Til Sverige, den siste mannen hun levde med Karl Johan Johannessen var fra Sverige, kan hun ha truffet han der !!!Har ikke funnet dem som innflyttere til Skien, ei heller vigde.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.