Gå til innhold
Arkivverket

[#78146] Ragnhild Larsdatter Valset trolovet 9/5, gift 8/7-1746 i Kvikne med Jens Iversen


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Fortsatt ikke funnet barn etter Ragnhild og Jens, men de er nevnt som kirkegjengere og faddere t o m 1756.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje E Skrolsvik

Hei Astrid.Kom over en Søren Walseth som holder til i Salten rundt 1780. Noen som vet noe om han hører til Valsetene på Røros ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hei Terje.Først vil jeg takke deg for alle bidrag her. Når det gjelder ditt spørsmål: Jeg har ikke truffet på noen Søren Valset på Røros. Valset finnes jo som gårdsnavn flere steder i landet.En annen ting: Du har sikkert sett at det finnes en bergsknegt Hans Valset 63 år i manntallet 1701 med en sønn Hans på 30 år. Begge to finnes også i manntallet over Verkets folk 1705. I 1705 er begge gift, Hans Valset den yngre har en sønn og en datter. I inntektsregnskapet for Røros skole 1709 er begge disse Hans Valset oppført.Er det noen som vet hvor disse ble av? Jeg har ikke funnet noen åpenbare etterkommere etter disse på Røros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.