Gå til innhold
Arkivverket

[#78154] Trondheim; Maren 'anna' Sivertsdatter Dahl, f. ca 1813-14


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne J  Engmo

Syns det sto 38 år i første lenken,i klokkerboka 39 år.Da skal hun jo teoretisk være født rundt 1803-1804.Finner flere Maren Anna født i det tidsrommet,men ingen med fedre ved navn Sivert.Kan selvfølgelig ha oversett noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Litt vanskelig å lese, men her er en Maren Anna med far Sivert Olsen så vidt jeg kan se.Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A07 (1770-1819), Fødte og døpte 1806, side 166. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16327&idx_id=16327&uid=ny&idx_side=-169>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Lysningen til Sivert Olsen og Johanna Eliasdatter i 1805 (ø.v.side)Lenke Kan ikke se at det er noe Dahl med i navnet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei; Berit, Anne og Kirsti. Da har vi ivertfall kommet så langt at Maren er føft tidligere enn antatt. Jeg var sikker på at hun var 28, men den gang ei.! Men, det meste tyder på at det er rett Sivert med familie i 1801. Alderen til Maren passer jo utmerket. Så var det dette med å finne enten dåp eller konf. da.Takker så langt for hjelpen, men jeg er nokså sikker på at damene mine kommer med mere!Gunnar Andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Hei.Vet at det er ei stund siden temaet var oppe,men i tilfelle du ikke har kommet videre legger jeg inn dette.Det har vært etterlysning før på Sivert Dahl,Trondheim tema nr. 19254. Kanskje samme Sivert som du leter etter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei. Ser i Ft.1865 og 75 at begge steder er hun oppgitt med alder slik at hun er født 1810.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.