Gå til innhold
Arkivverket

[#78162] Matros Johan Christian Greger født ca. 1810


Gjest Jan Ove Greger
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Ove Greger

Hei.Jeg leter etter Johan Christian Greger født ca. 1800-1815.(beregnet ut fra fødselsdato til sønn) Jeg har funnet hans sønn Jørgen Christian Greger, født 1836 i Bakkestrand i Trondheim. Mor var Ingeborg Christine Borg/Berg. Hans sønn Jørgen Christian Greger ble senere gift med Rigine Johnsdatter(født 1838), og de fikk barna Petter Magnus, Janus C, og John Chrsten Greger. De flyttet senere til Kristiansund. I folketellingen i 1865 er de registrert i Kristiansund: Lenke Håper noen kan hjelpe med denne nøttenMed vennlig hilsen Jan Ove Greger Kristiansund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Kan dette være ein kandidat, Johan Greger Johannesen, død 38 år i 1850, dvs. f. kring 1812 Kildeinformasjon: Nordland fylke, Værøy, Ministerialbok nr. 807A04 (1846-1879), Døde og begravede 1848-1850, side 149. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8102&idx_id=8102&uid=ny&idx_side=-118>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Greger

En lite tillegg: her er oppføringen for fødsel til Jørgen Christian Greger i 1837(ikke 1836) slik jeg skrev: LenkeDet kan godt være at Johan Greger Johannesen er riktig person. Men det bringer meg ikke nærmere hvem han var og hvor han kom fra? Det står vel kun hvor han oppholdt seg på dødstidspunktet?Mvh Jan Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Johan Christian Greger er et vanlig navn paa Helgeland i Nordland. Vi har etterkommere av Jonas Pedersen Greger paa Sømna med sønnen Peder Henrik Greger f. 1752 og hans barn Johan Flotmann Greger, Rasmus Hagen Greger osv. Jonas ble f. 1715 i Tjøtta.Jeg ser 'with a quick look' ingen JCG i Sømna, Brønnøy, Bindal, Tjøtta, Herøy, Alstahaug eller Stamnes mellom 1800-1815.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Greger

Hei Margaret,Jeg har sett de andre Greger'ene fra Helgeland ja, men har heller ikke funnet noen som matcher min forfader.Mvh Jan Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.