Gå til innhold
Arkivverket

[#78168] Skotte, George Fraser død i Oppland 20 september 1844 ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

I det skotske forum 'TalkingScot' har jeg fått følgende spørsmål (oversatt):Bill Fraser : Min 3 x tippoldefar var født 2 November 1804 i Pitsligo, Aberdeenshire, Scotland. Sønn av Alexander Fraser & Jean Bruce. Han giftet seg med Mary Adams og de fikk 7 barn, alle født i Pitsligo. Jeg har aldri greid å spore George i noen folketelling, men har sett en rapport der det står at han skal ha avgått ved døden 24 September 1844 i Oppland, Norway.Kan noen hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Hehe, nei det er det som er problemet!Jeg har også bedt om eventuelle tillegsopplysninger - yrke og slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

...og saken blir ikke enklere ved at Oppland(ene) midt på 1800-tallet ble brukt som betegnelse på¨et område som omfattet både Kristians og Hedmark amt og kanskje også deler av Romerike og Buskerud.teg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Det var jeg ikke klar over! Ja, da skal man være optimist, hvis man begynner å lete........Virker litt dødfødt, men det var mest i tilfelle noen helt tilfeldigt hadde lagt merke til et slikt navn.You never know ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Var det bare George som kom til Norge eller fulgte hustruen og barna med ? Har skummet kirkebøkene som finnes for dagens Oppland på den nevnte dato, fant ingen. Men både dato og år kan jo være feil. Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.