Gå til innhold
Arkivverket

[#78171] Haugesund 1948, tvillinggutt døde.


Gjest Ruth Bendiksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth Bendiksen

På St. Fransickus sykehuset i 1948 ble det født 2 gutter. Gutt nr.2 døde. Han fikk navnet Jan. Og mitt spørsmål er: Hvor mange dager ble han, og hvor og med hvem ble han gravlagt.? Jeg har sjekka og finner kun fødselsattesten hans på byarkivet. Ikke oppført i kirkeboka som født eller død. Alle gode råd mottas med stor takk. Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

St Franciskus var vel framleis på den tida eit frittståande, katolsk sjukehus - er det deira protokollar du har sjekka, eller er det den statskyrkjelege kyrkjeboka? Eit 'svakt' barn er vel mest truleg naud-døypt på sjukehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Har tidligere vært i kontakt med den katolske presten. han mente at de papirene (siden sykehuset er nedlagt) var levert til byarkivet i Haugesund. Men der finner de dem ikke. Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Kirkevergen i Haugesund skal vel uansett ha nedtegnet opplysninger om gravstedet i protokollen?DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Ja. En skulle tro det, men nei. Ei nøtt dette. Hvor kan disse papirene ha tatt veien???? Jeg har fått de til å lete gjennom papirene på Haugesund sykehus også. Ingenting funnet. Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.