Gå til innhold
Arkivverket

[#78182] Gift i Oslo i 1943 - data fra Byfogden?


Gjest Johnny Bakke
 Del

Recommended Posts

Gjest Johnny Bakke

Mor av niese ble født i 1914 og døde i 1956. Hun inngikk ekteskap i 1943. Mannen bodde i Østre Aker og de bodde her, men de finnes ikke i Lysingsboka. Men under krigen var det mange som tok ut lysing og ble gift borgerlig før de ble viet i kirken. Finnes det tilgjengelige data? Barna vet ikke hvor mor kom i fra og kjenner ikke hennes familie. Hun bodde ett eller annet sted i Oslo så det er mulig at det ble lyst der, men jeg tenkte at Byfogden var en mulig nøkkel til mer kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ring krk.kontoret i Østre Aker, det står nok der kvar ho var frå, iallfall vanleg at det står.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiVet du når i 1943 de giftet seg ? Det er mange lysningsprotokoller for Oslo som er scannet Ellers er jo Norsk Lysningsblad en vei å gå Disse finnes på rullefilm ved Nasjonalbiblioteket i OsloHilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Bakke

Hei Mariann og Solveig, Vi kjenner ikke eksakt bryllupsdato men tror helst at bryllupet var i Østre Aker kirke. Men som sagt de står ikke nevnt i lysingsprotokollen for Østre Aker. Å søke i lysingsprotokollene for alle menigheter i Oslo er jo litt krevende, derfor spørsmålet ang. liste hos Byfogden. Ved dødsfall er det vel ikke vanlig at tidligere bopel blir opplyst når det gjelder samme kommune? Jeg glemte Norsk Lysingsblad for det fungerte sikkert under krigen også. Jeg skal sjekke dette. Takk for hjelpa! Beste hilsen Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ikkje tru noko som helst før du har sjekka det, ta kontakt med krk.kontoret for å finna ut kva som står då ho døydde :-))Be dei gjerne om å scanna det, og senda det til deg, slik at du sjølv kan lesa det som står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.