Gå til innhold
Arkivverket

[#78190] Skomakermester Ole Olsen, Schæffersgt. i Kristiania 1900, født i Elverum


Gjest Trond Bækkevold
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Bækkevold

Jeg søker opplysninger om hvor denne familien ble av, dvs. hvor ble det av barna, og når døde foreldrene. Familien finnes Lenke i 1900-tellinga.Karolines fulle navn var Karoline Emilie Halvorsen, f. 1857 i Ullensaker.Karoline og Ole ble gift 6. november 1881 på Grønland i Kristiania.Skomakermester Ole Olsen skal ha dødd 17. april 1924, men jeg klarer ikke å finne ham igjen i Kristiania/Oslo. Ole Olsen var født i Elverum 14. september 1857 på Pålshaugen. Foreldrene var husmannsfolk/innerster på Hovinsvea frem til ca. 1896, da de flytter til Kristiania. De bruker i likhet med Ole Olsens søsken Hovind som slektsnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Mener jeg har funnet Karsten død 20/6 1952 Ø.Gravlund Oslo. Dobbelklikk på lenka for å få opp bildet av gravsteinen Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiDet er vel denne Ole Olsen som døde 17/4-1924 se innfnr.525 venstre side Her nevnes en datter Klara Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo skifterett, Avd. II, Dødsfallsprotokoll C 12 , 1923-1925, oppb: Statsarkivet i Oslo.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27312/179>http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27312/179Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Bækkevold

Tusen takk Solveig! Det var akkurat noe slikt jeg var ute etter. Det er lett å bli hengende fast i kirkebøkerog folketellinger. Takk for tipset! Her har jeg mye å jobbe videre på.hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.