Gå til innhold
Arkivverket

[#78202] Hans Alfred Helgeroa.


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Hans Alfred Hansen ble født i Helgeroa 6 Nov.1865 og døpt 6 Jan.1866.Han giftet seg med Anette Bertine Knudsdatter.Hans mor og far var,Hans Andersen og Marie Hansdatter.Hans A var uekte barn,men foreldrene giftet seg før hans dåp.Har lett etter flere søsken,men har ikke funnet noen.Håper noen kan hjelpe meg.På forhånd mange takk. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hans Alfred var døpt i Brunlanes/Berg, Vestfold. Greit å få med.Foreldrene ble gift i Brunlanes 29.12.1865, før dåpen. Hans far var Anders Larsen Helgeroa, hennes var Hans Jacobsen Jømne.Men flere barn fant jeg ikke jeg heller i farten. Kan de har flyttet fra sognet? Vet du når/hvor de døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Her er vigselen i kirkeboka: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3070&idx_id=3070&uid=ny&idx_side=-261>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Se bort fra min gårdsbenevnelse på fedrene over!Denne Hans Andersen, på samme gård som Maries mor, er halvboren til Marie, og var forlover da de giftet seg. Lenke Søsteren Hanna (døpt 26.12.1850) var fadder da Hans Alfred ble døpt. Jeg finner verken Hans eller Marie i FT 1865 for Brunlanes.Marie (døpt 25.10.1842) hadde også helbrødrene Johan Martin døpt 08.11.1847 og Ole døpt 26.7.1845. Ifølge FS Lenke døde Johan Martin 16.12.1901. Marie døde 11.2.1927.Jeg ser også oppført en Gunhild Marie Andersdtr, f 11.3.1839, død 07.6.1913. Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Brunlanes, Ministerialbok nr. 3 (1834-1845), Fødte og døpte 1839, side 70-71. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Marte Marie Andersdtr, døpt 23.2.1836, død 1927. Hans Anderson Dolven døpt 24.1.1831, død 11.1.1910, Anne Kristine Andersdtr døpt 02.1.1834, død 22.6.1923.Maren Hansdtr. Bertelbakken var først gift med Anders Halvorsen Guddemeie f. 1808 (mor var fra Helgeroa).Maren var døpt 15.6.1806, foreldre Hans Anundsen og Marthe Gundersdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Dette var jo fantastisk.Tusen takk Heidi!!!!!!!!!!!!!!! Mener min mor sa at Hans Alfred hadde en bror og ei søster,men jeg er ikke sikker.Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

De flytta ikke.Hans Alfred gifta seg med Anette Bertine Knudsdatter fra Holhjem 2 Feb.1887,og bosatte seg i Helgeroa.Hans Alfred døde i 1941, og Anette B døde i 1957.Som sagt mener jeg min mor sa at Hans Alfred hadde søsken,men jeg har ikke lykkes og finne noen.Kanskje jeg husker feil? Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk Anne.Ja,det stemmer,og jeg får ikke vekk tanken på at Hans Alfred hadde søsken. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.