Gå til innhold
Arkivverket

[#78248] Andreas Andreassen, f Vinger 1873 og kone Helga Mathilde Helgesen, f Kr.a 1873


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Dette paret giftet seg i Trefoldighetskirken Osli 4.nov 1894Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5437&idx_id=5437&uid=ny&idx_side=-88>LenkeDe får barna Arthur Henrik, f 1894, Gurine Solveig f 1896, Knud f 1897 og Rolf f 1899. De er alle født og døpt i Oslo, og også konfirmert der. Siste konfirmasjon i 1913.Her er familien i FT 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Andreas var f. Åserudsæter i Vinger 27/10 1873, utflyttet i 1874. Jeg har funnet 1/2 2007 hans vielse i Trfoldighetsmenigheten. Jeg har ingen barn registrert. Vet ikke noe om hans og konas skjebne. Kan forhøre meg med folk på Austmarka om det. Det var 10 søsken, det vet du kansje fra før av. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Hei Finn! Vi har utvekslet en del stoff om Andreas sin familie før, og jeg har god oversikt over den (Bortsett fra en av hans søstre, Olivia født 1871, som jeg ikke vet noe om etter FT 1900). Seks av Andreas sine søsken hans mor emigrerte til Amerika. Men det var Andreas og hans familie jeg var interessert i nå. Jeg har søkt på DIS gravminner uten å finne noen av dem. Jeg tror kanskje også at det var deg som antydet at han hadde dratt tilbake til hjembygda og startet butikk der. Jeg kan legge til barnas dåp hvis det er ønskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Arthur Henrik - døpt 19.12.1894 - Rikshospitalet,Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1874&idx_id=1874&uid=ny&idx_side=-182>LenkeGurine Solveig - døpt 13.12.1896 - Paulus kirke, konfirmert 3.10.1909 - Sagene kirkePermanent sidelenke: Lenke Permanent sidelenke: Lenke Knud - døpt 6.3.1898 - Sagene kirke, konfirmert 1.12.1912 - Oslo domkirkePermanent sidelenke: Lenke Permanent sidelenke: Lenke Rolf - døpt 1.1.1900 - Paulus kirke, konfirmert 7.12.1913 Oslo DomkirkePermanent sidelenke: Lenke Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Arthur Henrik - døpt 19.12.1894 - Rikshospitalet,Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1874&idx_id=1874&uid=ny&idx_side=-182>LenkeGurine Solveig - døpt 13.12.1896 - Paulus kirke, konfirmert 3.10.1909 - Sagene kirkePermanent sidelenke: Lenke Permanent sidelenke: Lenke Knud - døpt 6.3.1898 - Sagene kirke, konfirmert 1.12.1912 - Oslo domkirkePermanent sidelenke: Lenke Permanent sidelenke: Lenke Rolf - døpt 1.1.1900 - Paulus kirke, konfirmert 7.12.1913 Oslo DomkirkePermanent sidelenke: Lenke Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Takker for oppdateringa. Jeg skal ta en prat med en på Austmarka om han har noe on en handelsmann fra Åserudsæter. Mvh. Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Det er fint Finn. Jeg tror kanskje Andreassen har blitt endret til Andresen,- barna kalles jo det ved konfirmasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

En Rolf Andresen med riktig fødselsdato og død 22.02.1981 er gravlagt på Østre Aker kirkegård sammen med Esther Andresen, f. 4.6.1900 og død 12.1.1990. Dette er muligens Andreas sin sønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.