Gå til innhold
Arkivverket

[#78254] Kristian Syvertsen frå Mjøndalen i Nedre Eiker, fødd 5.2.1906 - finn han ikkje?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Eg er på leiting atter fødsli til Kristian Syvertsen, som vert oppgjeven fødd i Mjøndalen, Nedre Eiker 5.2.1906. Foreldri skal ha vore Karl Syvertsen og kona Olga.Eg finn ein Karl Syvertsen som i 1903 gifte seg i Nedre Eiker, men kona heitte HELGA og ikkje OLGA, so då er det vel ikkje han...?Det vert òg sagt at Kristian gifte seg i Nedre Eiker 22.5.1937 med Sigrid Olsen, fødd i Hafslo 2.5.1903, men denne lysingi finn eg heller ikkje!Kanskje er det nokon med lokal kunnskap som kan hjelpa meg på veg til å finna både barnedåpen og lysingi? Kanskje kan ogso foreldri identifiserast?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg har nå lett gjennom kirkebøker for Nedre Eiker og heller ikke funnet Kristian Syvertsens dåp i 1906 .Har også prøvd å lete under døde i Nedre Eiker, i de digitale kilder som ligger her under Nedre EIKER.Derimot fant jeg en Kristian Syvertsen begravet i Sande i Vestfold . Han har samme fødselsdato som den mennen du etterlyser her?Ingen støtte på graven, så den er muligens slettet. Legger inn lenke til gravminnet her. Id 1840803. Kristian Syvertsen f. 5/2 1906, D. 15/12 1965. beg i Sande.LenkeSande i Vestfold er jo ikke så langt unna Mjøndalen i Nedre Eiker, så det kan tenkes han døde der.Mulig du må dobbeltklikke på lenken for å lese hva som står i gravminnet. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jammen tror jeg det er rett mann jeg har funnet gravlagt i Sande :-) Her passer det bra med hustru Sigrid, begravd samme sted. Rett fødselsdato. Id. 1840802. LenkeDa kan det være håp om å finne opplysninger om dette paret i Sande. Håper noen med tilgang til lokalhistorie der, kan hjelpe deg med oppslag.Lykke til!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn vielsen fra Nedre Eiker til den Karl Johan Syvertsen og en Helga som du lurte litt på i ditt spørsmål:LenkeDette paret skulle det vel være mulig å finne i før de giftet seg i 1900-tellingen. Helga oppgis å være fra Stenberg.Kan lete litt. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tror at dette er den Karl Johan Syvertsen som vies i N-Eiker ( innlegg 5) Her tror jeg dette må være hans dåp, passer med far , skomager: LenkeSkal se om jeg finner den Helga Jørgine som er nevnt som hustru også.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her tror jeg at jeg har funnet Karl Syvertsen i 1900-tellingen hjemme hos mor, enke. Han er oppført som sagarbeider. Lenke navn passer på morsnavn ved dåpen.Skal se om jeg finner Helga også i 1900-tellingen.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Og her fant jeg nok omsider den Helga som var datter av Hans Peder Pettersen . ( far navn ved vielsen) LenkeNoen Karl Syvertsen gift i N. Eiker med en Olga, har jeg ikke funnet.Kan det være blitt en forveksling her mellom OLGA og HELGA. ( Mulig at dette kan finnes opplysninger om i lokale kilder for N. Eiker ?Kan hende du kan få hjelp av Eiker historielag?Lykke til med søking.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan jo ta med en lenke til Eiker Historielag: http://www.eiker.org/Her arbeider de med mye artig. Som en kuriositet kan jeg nevne at jeg i dag på Eiker historielags hjemmeside fant at bilde av min far under Vestfossen Salongorkesters konsert 2 mai 1949. Utrolig hva men kan snuble over under søk for andre:-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne N. G. Hagen-Pettersen

Hei.Kristian Syvertsen er født 05.02.1906 (reg under dissentere).Foreldrene hans Karl Johan Syvertsen (Kristiansen) f. 1877 som sønn av Kristian Syvertsen han ble gift med Helga Jørgine Hansen f. 20.03.1879 på Stenberg-eie, Eiker. De giftet seg 24.10.1903 hos sorenskriveren . Hun datter av Hans Peter Pedersen Stenberg og Gunhild Marie Olsdtr Steenberg. Kristian hadde minst 6 søsken tilMvh. M. N.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Bra Magne! Da har jeg funnet de rette folkene :-) Var inne på tanken om dissentere jeg også. Flott med lokalhjelp !Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Gunn og Magne for mange flotte innlegg som har ført til ei endeleg løysing på dette problemet. Brukarforum har på ny synt seg å vera eineståande!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.