Gå til innhold
Arkivverket

[#78262] Hjalmar Johannessen eller Johannesson, svensk eller norsk?


Gjest Bjørg Hukkelberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

Har prøvd tidligere både her og på DIS_slektsforum. Vanskelig å finne ut av. Hjalmar blei far til Leif Artur i Odda 1919. Der står bosted Lervik, Stord og fødested Kristiania. Ingen årstall for når han er født. Har nå begynt å lure på om han kan være svensk, ettersom det i fødselsregisteret står JohannessOn.Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Odda i Odda, Fødselsregister nr. A 1 (1916-1925), Fødte og døpte 1919, side 76. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2100&idx_id=2100&uid=ny&idx_side=-80>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Odda, Klokkerbok nr. A 8 (1910-1923), Fødte og døpte 1920, side 128. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Ser at han ble adoptert bort.Du bør vel finne mer om faren om du henvender deg til statsarkivet i Bergen.Han arbeidet på karb.fabr.Kanskje Odda kommune har noe om den gamle fabr.Har du lett i inn/utflyttninger?. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Tangen

Har hatt kontakt med statsarkivet i Bergen, med Odda kommune og karbidfabrikken uten at det ga noe resultat. Har også sjekka inn og utflytting i Odda og på Stord.Mvh Ellen Tangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Har selv erfart at s.arkivet svarte på hensvendelse om en farskapsak at de ikke fant opplysninger,men fant det selv da jeg reiste dit.Det er begrenset hvor mye de kan lete for oss,noe jeg har forståelse for.Jeg ville jeg tatt en tur på statsarkivet selv. Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Tangen

Jeg var på statsarkivet og fikk utrolig god hjelp og fikk lest igjennom mye stoff, men fant ikke noe, de mente at det var en merkelig sak. De fant skifte etter den biologiske moren. Hun var skilt da hun døde i 1921 og etterlot seg 6 barn. Det 6. barnet var Leif Artur, min far, men han har da Hjalmar Johannessen til far, mens de andre har Anton Haraldsen. Mvh Ellen Tangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Jeg oppfattet deg feil,trodde du bare hadde kontaktet de pr.brev/tlf.Jeg får også god hjelp når jeg er der,har en lignende sak selv å lete i, det er fryktelig frustrerende.Går ut ifra du har sett bevilgningen a 8.3.21 ang. adopsjonen,som det er referert til i dåpen.Kanskje lensmanns protokollene kan ha noe,er jo meldt av lensmannen.Jeg har funnet mye forskjellige på byarkivene også,om det finnes i Odda,da. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Tangen

Det er ikke flere opplysninger i bevilgningen og heller ikke i lensmanns protokollen. Jeg står heilt fast og vet ikke hvor jeg kan finne opplysninger.Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.