Gå til innhold
Arkivverket

[#78268] Ingen register til skifter i Bragernes 1746-1761 ?


Gjest Carsten Friis Fischer
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Friis Fischer

HejKan det passe ?, at der ingen navneregister er til skifter for Bragernes i perioden 1746-1761.Det er en Dorthea Heinsdatter Friis død i Bragernes 1750 jeg søger.mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Friis Fischer

Hej BeritTakker for linken.Som du kan se, prøver jeg nu med en anden efterlysning netop med henvisning til det skifte du linkede til.mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

Hei CarstenFor Bragernes har Digitalarkivet lagt ut noe som er et hakk bedre enn registrene, nemlig en database med alle skiftekortene (så du kan søke på arvinger også). Du finner den under Databasevelger, Velg Buskerud, så Skifter, Bragernes, og du kan slå deg løs. På skiftekorten står protokoll og side, så du kan slå opp direkte på det aktuelle skiftet.Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Friis Fischer

Hej igenJa. Så er jeg nød til lige at spørge igen.Hvis jeg f. eks. leder efter en Dorthea Friis i Bragernes (enke efter Niels Tyrholm), finder jeg hende under 1737-1748 pagina 832 A og skifteprotokol 3 c.Jeg formoder at ved Bragernes skal jeg lede under Drammen ?Men skifteprotokol 3 c findes åbenbart ikke ?Hvad gør jeg forkert ?mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Takk, Kristian. Kan dette være gjeldende for flere protokoller andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg kan ikke utelukke det.Kort fortalt: Utvalgslista lenker til det første bildet i protokollen som er indeksert som 'skifteprotokollside' (i motsetning til for eksempel 'filmingsplakat' eller 'registerside'). Hvis ingen bilder er indeksert som 'skifteprotokollside', blir det ingen lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.