Gå til innhold
Arkivverket

[#78281] Hammerfest


Gjest Svein Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Edvardsen

HeiNoen som har opplysninger om Petrine Petersdatter født 1815 på Sandager på Dønna i Helgeland. Hun var enke i Hammerfest i 1849 iflg. skiftet etter hennes far. Noen som veit om hvem hun var gift med og eventult også hennes etterkommere, samt når hun døde. Jeg finner henne ikke i 1865 tellingen. Veldig takknemlig for svar. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Mener at noen av kirkebøkene for Hammerfest finnes på nett, både her og hos RHD. Har ikke tid til å sjekke akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Kan det være hun her som gifter seg med Carl Ulrik Wiig i 1851? Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Hammerfest, Ministerialbok nr. 4 (1843-1856), Ekteviede 1851, side 215. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=296&idx_id=296&uid=ny&idx_side=-213>Lenke Permanent bildelenke: LenkeEt barn født: LenkeCarl Ulrik Wiig død

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei TommyDet stemmer det er nok henne, men hun må ha vært gift før da hun er enke når hun gifter seg.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei igjenJoda Frank jeg veit om kirkebøkene på nett, men nå finnes det veldig mange som har avskrifter av både kirkebøkene og mange andre ting som ved et enkelt håndgrep kan finne personene. I tilleg så er det en stor sjangse for at noen av lokalbefolkningen også har forsket der nevnte personer er med. Så det var bare et spørsmål og ikke latskap fra min side i å ikke se i kirkebøkene :=)).Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei TommyKJEMPE, :=)). Det er nok riktige kvinnen, nå igjenstår det bare om de fikk barn sammen.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

HeiJeg finner et barn Anna Gunila som dør i Hammerfest 25/2-1849, men kan ikke finne hennes dåp. Det er heller ikke sikkert at hun er datter av dem, men da hun heter Eckløv og at moren ble gift der i 1851 så er det jo en mulighet for at hun er datter av dem.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette har du vel fra før, men her er dåpen til Johan Alfred i Tromsø i 1867, sønn av Ole Jensen og Albertine Sofie, født Ekløff - Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 12 (1865-1871), Fødte og døpte 1867, side 22. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=301&idx_id=301&uid=ny&idx_side=-25>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er ekteparet i 1875 - LenkeDe ble gift i 1866 i Tromsø, murmester Ole Jensen var da enkemann - Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 12 (1865-1871), Ekteviede 1866, side 156. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei GretheKjempe igjen. Nei jeg har ikke dette. For meg ser det ut til at Jonas og Petrine har vandret mye. I 1865 er denne Albertine i Vardø, da oppgies det som fødested Trondheim så det er mulig at Jonas og Petrine også har vært innom Trondheim kanskje. Jeg er nå veldig opptatt av hvor denne Jonas døde. Da Petrine giftet seg på nytt så var hennes neste ektemann fra Trondheim uten at det behøver å ha noe sammenheng. Nå ser jeg at da hun gifter seg for andre gang så er det levert inn skifte, så det kan jo kanskje stå noen opplysninger der. Jeg har heller ikke funnet ut hvor Petrine døde, kanskje Vardø da Albertine var der.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dåpen til sønnen Carl i Tromsø i 1874 - Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 13 (1872-1877), Fødte og døpte 1874, side 53. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9987&idx_id=9987&uid=ny&idx_side=-56>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er murer Ole Jensen nevnt i branntakstregisteret for Tromsø - LenkeKan dette være murer Oluf Jensen som utvandrer til Amerika med deler av barneflokken - LenkeKan dette være kona Albertine som emigrerer? LenkeLurer på om det er to sønner som står like ovenfor Albertine som nr. 12, Oluf Jensen - Lenke og nr. 13, Alfred Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei GretheFant dette seint i gårkveld, men var da så trøtt at det ble ikke slik at jeg la det inn på denne siden, du veit gammelt folk og unger skal legge seg tidlig. Jeg er svært takknemlig for den responsen og hjelpen jeg får. Har undersøkt om moren Albertine som ble gift med Carl Wiig også emigrerte, men har ikke funnet noe. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.