Gå til innhold
Arkivverket

[#78294] Mathias Clementsen, f, 1788, Jarstad i Fjaler. Hvem var hans foreldre?


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Mathias er i 1801 tjenestedreng og 13 år på gården Jarstad i Ytre Holmedal. Han gifter seg i 1820 med den 10 år eldre piken Orlaug Johannesdatter fra Jarstad. Jeg forsøker finne hans foreldre, men det ser svært vanskelig ut.... Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Joda, Eva. Det er absolutt en kandidat, men har ikke funnet noen videre link til at det er den rette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Clement Houge gifter seg først i februar 1788. Permanent sidelenke: Lenke Der er en mulig mor. Synd presten ikke skriver hvem han har konfirmert, kun antallet i året. Skal prøve å sjekke ut kandidaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Spennende dette, Eva! Jeg har også funnet denne Clement Houge gift. I 1801 bor de på Biergene og har datteren Larine boende hjemme. Det ser også ut som om hun er født på Berge. Blir kjempeglad for litt hjelp her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei!Vielsen til ''Mathias'' og ''Orlaug'' 29/12-1820 : LenkeBente , jeg har ''Gards-og ättesoge'' for ''Dale sokn'' b. 2, og har sjekket gårdene ''Jarstad'' og ''Haugen'', og alt stämmer hittil, er det noe mer du undrer på ??.Mvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Og her er da ''Clemet Andersen'' med kone ''Ingeborg'' og datter ''Larine'' på gården ''Biergene'' i FT 1801/Ytre Holmedahl : LenkeMvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

''Larine Clemetsdtr. Biergene'' gifter sig 7/7-1811 med ''Jens Ivers. Brattelid'' v. side, vielse nr.2 opp i fra : LenkeMvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.