Gå til innhold
Arkivverket

[#78302] Hvor har de gjort av seg? - Toten på slutten av 1700-tallet


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Anders Ellingsen Hølstadqvern og Marte Jensdatter Præstehagen, døpt 30.5. 1757 blir viet i Balke kirke 27.8. 1779. Lenke Dette er det siste jeg klarer å finne noe på dette paret. Ikke har jeg funnet de som døde, ikke har jeg funnet eventuelle barn og ikke i FT 1801. Noen som har opplysninger om Anders og Marte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Du finner i 1801 et ektepar med de samme navn i noenlunde passende alder i Akershus amt, Nannestad prestgjeld på gården Hombledalen. Kan være verdt å sjekke ? Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Håvard Haugen

Hei ved å søke i kilder på http://www.slektshistorielaget.no, så har jeg funnet disse Kandidatene til barn av de:Protokoll: Toten A6 Side: 137b År: 1780 Nr: 96 Kirke: BALCHE Døpt dato: 14.05.1780 Døpt kirkedag: FERIA 1. PENTEC. Ekte/uekte: E Introduksjon side: 137b Introduksjonsdato: 25.06.1780 Introduksjon kirkedag: DOM. 5. P. TRINIT. Merknader: INTRODUCTION VED BALCHERolle Sivilstand Stilling/ yrke Fornavn Etternavn Bosted Kjønn Døpt Barn ELENA ALLESTÆDS* K 14.05.1780 Far ANDERS ELLINGSEN ALLESTÆDS M Mor MARTHE JENSDATTER ALLESTÆDS K Fadder HENRICH RONGSTAD M Fadder MARIA RONGSTAD K Fadder BARBROE ALLESTÆDS K Fadder CHRISTIAN ALLESTÆDS M Fadder OTTER TANBERG M Diverse----------------Protokoll: Toten A6 Side: 176b År: 1783 Nr: 2 Kirke: AAS Født dato: 30.12.1782 Døpt dato: 01.01.1783 Døpt kirkedag: !! Ekte/uekte: E Introduksjon side: 176b Introduksjonsdato: 26.01.1783 Introduksjon kirkedag: DOM. 3. P. EPIPH. Merknader: INTRODUCTION VED H.K.Rolle Sivilstand Stilling/ yrke Fornavn Etternavn Bosted Kjønn Døpt Barn MARTHE HELENA RØEFOSSEN* K 01.01.1783 Far ANDERS ELLINGSEN RØEFOSSEN M Mor MARTHE JENSDATTER RØEFOSSEN K Fadder OLE GRIMAAS M Fadder OLES QDE. GRIMAAS K Fadder JENS ULVESTUEN M Fadder JENS' QDE. ULVESTUEN K Fadder OLE ULVESTUEN M Diverse------------------- Protokoll: Toten A6 Side: 210b År: 1785 Nr: 35 Kirke: H.K. Født dato: 06.02.1785 Døpt dato: 13.02.1785 Døpt kirkedag: DOM. INVOC. Ekte/uekte: E Introduksjon side: 210b Introduksjonsdato: 28.03.1785 Introduksjon kirkedag: ?? 2. PASHC.?? Merknader: INTRODUCTION VED !!Rolle Sivilstand Stilling/ yrke Fornavn Etternavn Bosted Kjønn Døpt Barn JENS AAMODT* M 13.02.1785 Far ANDERS ELLINGSEN AAMODT M Mor MARTHE JENSDATTER AAMODT K Fadder JENS ULVESTUEN M Fadder JENS' QDE. ULVESTUEN K Fadder MARI HASSEL K Fadder OTTER TANBERG M Fadder OTTERS QDE. TANBERG K Diverse------Er mulig man kan finne flere barn av de også, men var de her jeg fant ved et rask søk i perioden 1772-1787.for håpe dette kan være til hjelp i videre søkning etter de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Takker og bukker på det hjertligste. Har vært inne på samme side som Bjørn Håvard viser til, men jeg har kastet bort flere timer på å søke på feil måte.Imidlertid finner jeg ingen barn etter 1785. Det kan jo da tenkes at de har flyttet og at det paret som Else Kari har funnet i Nannestad er det rette. Dette må jeg få undersøkt nærmere.Mvh Bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Håvard Haugen

Hei Igjen.finner disse konfirmert: Konfirmant Marthe Eline Andersdtr K Hombledahlen 17 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=kf02381791&gardpostnr=303&personpostnr=303&merk=303#ovre>LenkeogKonfirmant Jens Andersen M Hombledahlen 17 LenkeDet kan jo være de 2 barna født på toten.ellers ser jeg at han anders ellingsen nevnt i 1801 tellinga i Nannastad, fikk et uekte barn: Lars 20.11 1800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.