Gå til innhold
Arkivverket

[#78317] Sorenskrivar Johannes Risting (1910-1987) og kona Silvia - studentbiografi?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Den siste sorenskrivaren som budde i Hafslo, var Johannes Risting (1910-1987). Han var sorenskrivar i indre Sogn frå 1964 til 1968. Kona heitte Silvia (1915-2004). Dei ligg gravlagde på Vestre gravlund i Oslo!Finst det nokon biografi for dette parfolket, studentårbøker eller liknande? Eg veit at Johannes var cand.jur. og at han i 1944 kom med i sekretariatet til den sivile heimefronttenesta. Etter krigen var han i Erstatningsdirektoratet. Han var òg ei tid statsadvokat i Oslo og òg sorenskrivar i Solør, men manglar meir detaljert årsoversikt for dette!?Kona veit eg ikkje noko om!Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Lars, På nettsidene Lenke finner jeg dette:Solør tingrett 1847 – 2006. I 2006 delt mellom Sør-Østerdal tingrett (kommunene Våler i Solør og Åsnes) og Glåmdal (Grue kommune). 1847-1869     Wilhelm J. B. Fietzentz........1973-1977     JOHANNES RISTING1977-1993     Otto Weng1993-2006     Einar Thomesen Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Sorenskrivarar i Indre Sogn, seinare Sogn tingrett 1591-2007 (Lenke)Namn Johannes RistingFødd 1910 Døydd 1987Registrert i embete: 1964-1974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Her er det som står skrevet i studentene fra 1931:Johannes Risting, statsadvokat, Slemdal, Oslo, f.18-10-1910 i Vardal, sønn av lærer, kirkesanger Gustav Olav Risting (1878-1938) og Ragna Oline Skagen (1884-1932).Cand.jur. 1939. Sekretær (juridisk) for Bondepartiet med Stortingsgrupper 1937-40, sekretær Riksrevisjonen 1941-43, kommunalavdelingen i Innenriksdept. 1943-44. Avskjediget fra dept. av NS okt. 1944. Ansatt Erstatningsdirektoratet i den jur.avd. 1945, sekr. og konsulent 1947, kontorsjef 1949, avd.sjef (jur.avd) 1952. Statsadvokat i Oslo 1952-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe, Arne og Carsten for spennande og nyttige innlegg.Denne sorenskrivaren og særleg kona hans synes vera svært so ''anonyme'' personar.Om eg forstår det rett, so var Johannes Risting statsadvokat frå 1952, men kor lenge var han i den stillingi? Like til 1964?So var han sorenskrivar i indre Sogn frå 1964 til han i 1973 vart sorenskrivar i Solør og flytte dit. Kvar i Solør budde sorenskrivaren på den tidi?Frå 1977 reknar eg med at Johannes og Silvia som pensjonistar budde ein eller annan stad på det sentrale Austlandet, kan henda i Oslo?Men kven var Silvia? Og hadde dei born?Med venleg helsing,Lars E. Øyane - lars.e.oyane@sdsl.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Ifølgje folkeregisteret var Silvia fødd i Italia. Fullt namn var Silvia Margherita Solveig Risting. Fødd Eknes. Norsk far og italiensk mor? Det er ikkje opplysningar om born, og det ser ut til at ho budde i Oslo. Men at 'bustyrar' når ho døydde er italiensk. Då vert adressa v/ Ines Vecchietti og ei adresse i Roma, Italia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

En vil finne mer i statskalenderene..... Som jeg for tiden ikke har tilgang til....:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Otto og Arne for spennande og nyttige innlegg.Det kan vel sjå ut som om Silvia var ei dotter av Lars Eknes som budde i Italia. Samstundes kan det virka som om Johannes og Silvia var utan born, sidan buet hennar vart styrt frå Roma(?). Statskalendaren vil vel neppe ha noko meir om dette, men kanskje ''Hvem er hvem''? Eg kjenner ikkje den publikasjonen, men gissar på det er ein slag oversikt over ''kjende'' eller ''viktige'' samfunnspersonar?Kanskje let det seg gjera finna slektningar av Eknes-familien, som veit meir om desse folki?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel Fagerli

Jeg kan supplere litt. Johannes og Silvia hadde ikke barn. De giftet seg - ifølge de opplysningene jeg i sin tid innhentet fra en av hans søstre - i 1961.Han var en tid kontorsjef hos Sivilombudsmannen før han ble statsadvokat i Indre Sogn.Han ble kalt for Gille.Ifølge Erik Bratsbergs nekrolog i Aftenposten 16.12.1987: 'Under krigen var han en tid ansatt i Riksrevisjonen, en stilling som også ga muligheter for å skjule hans omfattende illegale innsats. Han vil spesielt bli husket for sin innsats i kampen mot nazistenes forsøk på tvangsmobilisering av ungdommen og sin helt sentrale rolle i organiseringen av den planlagte 'Folkestreikaksjon' i slutten av krigen.....'Johannes Risting har forsøkt søsken i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

VG 15. mars 1952: Avdelingssjef i Erstatningsdirektoratet Johannes Risting utnevnes til statsadvokat i Oslo fra 1. april 1952.Er dette din mann, Lars?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Aftenposten 18.10.85: 75 år Idag: Sorenskriver Johs. Risting, Gaupefaret 16, Oslo 3. Efter juridisk embedseksamen i 1936 ble han sekretær i Bondepartiet og var fra 1941 sekretær i Riksrevisjonen og Innenriksdepartementet til 1944. Han tok da permisjon for å arbeide på heltid for Hjemmefrontens sentralledelses sekretariat og for Milorg. Risting satt derefter som krigsfange på Grini og var for en kortere tid efter krigen erklært 100 prosent krigsinvalid. Høsten 1945 ble han tilknyttet Justisdepartementet, men da Erstatningsdirektoratet like efter ble opprettet, gikk han over som juridisk sekretær der og ble senere avdelingssjef, inntil direktoratet opphørte i 1951. Risting ble da statsadvokat i Oslo. Da Ombudsmannsembedet ble opprettet i 1963 hadde han stillingen som kontorsjef der til han i 1964 ble utnevnt til sorenskriver i Indre Sogn. Han var senere sorenskriver i Solør, til han gikk av i 1980 og flyttet tilbake til Oslo. Jubilanten er bortreist på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Johannes Risting hadde ein fetter ved same navn. Aftenposten trykte nemleg bilete av fetteren i samband med Johannes sin 75 års dag.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Arne, Torkel, Marianne og Carsten for nyttige og utfyllande opplysningar om Johannes Risting og huslyden hans. No er etter kvart det meste kome på plass so langt som eg ønskjer det for manuskriptet mitt; det einaste eg kanskje kunne tenkt meg, var opplysningar som:* Den nøyaktige fødestaden til Silvia (kvar i Italia) og kvar ho var oppvaksi?* Ei stadfesting av at ho var dotter av Lars Eknes?* Kva yrke Silvia hadde? Ho var jo so pass opp i åri då ho gifte seg med Johannes, at noko vil eg tru ho hadde gjort før den tid...?* Og endeleg den nøyaktige datoen og staden for vigsli til Johannes Risting og Silvia Eknes?Eg takkar på ny for kjempefine opplysningar om denne huslyden!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Frk. Silvia Eknes bor i Industrig.51 i Oslo i 1955Ridder av St.Olavs Orden tildeles 1927 til Lars Eknes, f.1888, grosserer i Genova, for tjenester ydet norske interesser i Italia (Norges Statskalender 1931.K.av St.Olavs Orden tildeles 22-8-1947 til konsul Lars Eknes, f.1888, for fortjeneste av norske interesser i Italia. (Norges Statskalender 1957)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.