Gå til innhold
Arkivverket

[#78322] Hans Eriksen, Arteid, Sørum, Akershus


Gjest Else Lillefuhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Litt på siden av det du spør om, men kan det være Hans Eriksen som gifter seg med Karen Baardsdatter i Nittedal 8. juli 1764? - Akershus fylke, Skedsmo, Ministerialbok nr. 4 (1737-1768), Ekteviede 1764, side 46, nr. 13 på v side: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7616&idx_id=7616&uid=ny&idx_side=-46>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I registeret til skifteprotokollene for Nedre Romerike finner jeg skifte etter Erik Gulbrandsen som ser ut som han bor på Artreid i Sørum[url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090128340012.jpg>LenkeHer er selve skiftet, nederst på høyre side, jf. Akershus fylke, Nedre Romerike sorenskriveri, Skifteprotokoll 6 (A-10469/Hda/L0006), 1739-1747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Lillefuhr

Ja det er riktig gifte. Den skifteprotokollen klarer ikke jeg lese. Alt for liten skrift for meg, enda jeg har briller på nesen. Har info om Karen Baardsdatter, men mangler info om Hans Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ja, skriften er liten, men siden Erik Gulbrandsen bodde på Arteid, og hadde en sønn som het Hans, så er det ikke helt umulig at at dette er faren til din Hans.Erik Gulbrandsen døde i 1742, og Hans var født i 1727 og var i så fall 15 år gammel da faren døde.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Lillefuhr

Jeg kan jo gå ut fra at det stemmer, til jeg er 100 % sikker. Håper jo at noen kan hjelpe meg videre. Hvem var moren til Hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jan Erik Horgen

Hei - send e-post-adressa di til meg, slik at jeg kan sende deg manus for Arteid til Sørum bygdebok, som kommer til høsten. Har heile denne slekta der. Jan Erik Horgen, bygdebokforfatter Sørum jahorgen@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.