Gå til innhold
Arkivverket

[#78325] Hvilken Hans Pedersen født ca.1836 i Asker?


Gjest Stein Arne Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Arne Jensen

Hvordan skal jeg gå frem for å finne riktig dåp til Hans Pedersen, f. ca. 1836 i Asker, gift med Tolline Simensdatter (f. ca. 1839 i Røyken) og far til Petter, Maren, Simen, Engebret, Johan, Olaf - og viktigst for meg, den yngste, Ida Otilie Ulfsten (f. Hansdatter eller Pedersen(?) 17/7-1881 i Asker)- min kones farmors mor.Jeg har funnet han i folketellingene for Asker for 1875 og 1900. Det er der jeg har navnene på barna fra. Jeg har også dåpen til Ida Otilie (Asker, Ministerialbok nr. I 13 (1879-1896), Fødte og døpte 1881, side 21)Et raskt søk på Familysearch gir meg 3 Hans Pedersen født i 1835, 1 i 1836 og 2 i 1837 flere født i 1831 og 1839???Jeg vet ikke hva foreldrene hans het. Det er forsåvidt de jeg er på jakt etter.Stein Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Arne Jensen

Tusen takk igjen, Anne.Kan jeg få spørre deg hvordan du gikk frem for å finne denne informasjonen - hvordan du tenker??? Er som tidligere nevnt ganske fersk...Stein Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Stein Arne. Hans Pedersen er min familie. Sønnen Peter Hansen er min oldefar. Denne slekta har jeg tilbake til Tollef Amundsen f.ca. 1721.Er du i slekt via datteren til Ida O., Lilly Otilie? Dåpen til Ida O. Hansdatter, nr.25 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5701&idx_id=5701&uid=ny&idx_side=-19>Lenke Dåpen til Lilly O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Arne Jensen

Min kone, Tone Langness Jensens far heter Rolf Otto Langness. Hans mor het Else Ulfsten, datter av Ida Othilie. Ida giftet seg med Otto Adolph Ulfsten (eg. Svendsen) - men det vet du vel.Jeg har treet liggende på www.geni.com så kan jeg koble deg til treet og invitere deg til å delta der. (Bruker Geni for å komme i kontakt med andre - gjøre resten av slektsgranskingen med Legacy).Trenger bare epost adressen din - og en person fra hvert slektsledd mellom deg og oldefaren din.Kunne vært morsomt å få koblet trærne sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Arne Jensen

Hei Berit (5) skulle gjerne sett videre på din og min kones forfar Hans Pedersen og hans aner og etterkommere.Stein Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Arne Jensen

Uffda, så leit. God bedring!Hvordan vil du ha det jeg har om Ida og henne etterkommere (inkl. Lilly.)Jeg fant forresten mer om faren til Lilly på Ancestry.com.Ser ut som om han og Ida fikk 2 barn, men at det ene døde. Har ikke sett noe om at de var gift???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.