Gå til innhold
Arkivverket

[#78331] Nils Anderssen Tingelstad og Anne Julsdatter/Hvor ble de av?


Gjest Bjørn Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Christensen

Hei!Er det noen som kjenner til når og hvor Nils Andersen Tingelstad og Anne Julsdatter døde.Jeg finner begge to i 1900-telling for 0535 Brandbu, på Tingelstad, men er ikke i stand til å finne noen av dem under 'døde' i kirkebøkene for Gran. Finner at Nils var fadder for sin sønnesønn Anders Torgrimsen, Gudmundshagen, i 1902. Heretter forsvinner alle spor.Kan noen hjelpe?Har lett i Randi Bjørkviks arkiv, men finner heller ikke noe mer her.Søker også opplysninger om Nils Andersen sine søsken som emigrerte til Amerika.- Torgrim Andersen Thingelstad med familie, født 07 nov 1827, emigrert 1876 April 28, reisemål: USA, MINNESOTA, FILLMORE, LANESBORO- Anne Andersdatter Thingelstad m/familie, født 30 mar 1836, gift med Iver Johannesen, Falilien emigrert 06.08.1880 Reisemål: USA, MINNESOTA, CLAY, MOORHEAD- Anders Andersen Thingelstad m/familie, født 01 jul 1838, emigrert 1868, 14. apr. sammen med Anders søster Kari Andersdatter. Reisemål: CANADA, QUEBEC.Takknemlig for alle informasjoner om disse etter deres ankomst til Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Linde-Nielsen

Her er matrikkel for Kristians amt (Hadeland og Land) 1904Lenke Det ser ut til at det bodde en Nils Andersen levde i 1904. Bruksnummer 184 under Brandbu Herred. Sammenlignet med folketelling 1900 har han da vært 73-74 år gammel. Anders Torgrimssønn finner vi over under bruksnummer 147.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole P. Gamme

Nils Andersen døde 15.9.1919, Anne Juelsdtr. døde 4.6.1904, gravlagt på Tingelstad kirkegård 14.6. Kontaktforum Hadeland-Amerika har samlet informasjon i snart 10 år om de mer enn 10 000 som utvandret fra Hadeland til Amerika og Canada. Du kan lese om prosjektet på www.hadelandlag.org Jeg har en god del opplysninger om Nils Andersens søsken som utvandret. Du kan kontakte meg på olegam@online.no Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Christensen

Hei Harald og Ole!Takk for nyttig informasjon begge to. Ole, jeg sender deg en mailmvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.