Gå til innhold
Arkivverket

[#78337] Giftemål, Eugen Marcelius Johnsen Kvalem og Elise Jensine Frøyseth, Berlevåg


Gjest Werner Vesterås
 Del

Recommended Posts

Gjest Werner Vesterås

Jeg prøver å finne ut når mine oldeforeldre Eugen Marcelius Johnsen Kvalem (f.1897 Berlevåg) og Elise Jensine Frøyseth (f.1898 Sørøysund) giftet seg.Siste oppføringer jeg kan finne på dem i kirkebøkene, er for konfirmasjonene deres, i Berlevåg, den 27 juli 1913.Neste oppføring jeg finner på dem, er i ministerialboken for Sandviken, Bergen, 1921. Da ble deres sønn Walter døpt. Han ble født året før, på gården Frøyseth, i Masfjorden, Hordaland. Sistnevnte plass er hvor Elises far kom fra.Eugen jobbet som politikonstabel i Bergen.De flyttet nordover igjen, for Eugen står oppført i Adressebok for Finnmark 1943, som oppsynsbetjent i Berlevåg, og sønnen som fisker, på samme sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Werner Vesterås

Siden jeg postet innlegget, har jeg funnet ut litt mer. Sandviken har et eget fødselsregister, og der fant jeg Walter:LenkeOg der står også når ekteskapet ble inngått, 1918.Men det er veldig lite kirkelige hendelser for Berlevåg rundt dette årstallet, i de kilder som er å finne på Digitalarkivet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Werner Vesterås

Da er saken endelig løst. Jeg fikk et innfall at jeg skulle titte under Vardø, og jommen fant jeg dem ikke:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.