Gå til innhold
Arkivverket

[#78341] Karoline Halvorsdatter kan hun finnes igjen.


Gjest Ruth Gaustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth Gaustad

Har andre tema på gang med de gjelder samme familie.Denne damen er visst en vanskelig nøtt. Karoline Halvorsdatter f. 06.07.1864 i Trysil,har funnet henne som konfirmert 26.09.1880. Jeg har lett i kirkeboker blandt døde, viede, utflyttede og blandt emigranter uten resultat. Er det noen som ser bedre enn meg? Takknemlig for alle tips.Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei Ruth!Kan dette väre den du söker, tjenestepike ''Karoline Halvorsdtr.'' som utflytter til ''Transtrand i Sverige'' 21/10-1885 : LenkeMvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Til Svehn.Tusen takk, dette ser ut til å være riktig person iflg. fødselsår,det er jo ikke langt herfra til Transtrand. Men hvordan går jeg fram videre for å finne eventuelle etterkommere?, må inn i svenske arkiver og da trenger jeg flere tips. Mvh. Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Denne ''Karoline'' flyttet ikke så langt, bare rett over grensen fra ''Trysil'', jeg mener ''Transtrand'' ligger ved ''Sälen'' fjellene.Mvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Her er Karoline i Folkräkning 1890 (Kopparbergs län) Namn: Karolina Halvorsen Hemförsamling: Transtrand Hemort: Vörderås Kontrakt: Vesterdals Län: Kopparberg Födelseår: 1864 Födelseförsamling: Trysil, Norge Yrke: Piga Civilstånd: Ogift (O) Kön: Kvinna Famstkod: Ensamstående (E) Familj nr: 2 Nationalitet: Norsk und Sida: 31 Rad: 47 Om hushålletPersoner i hushållet: Fam. nr 1Erik Larsson, f. 1843 i Transtrand, Handlande Elin Jansdotter, f. 1843 i Transtrand Lars Emil, f. 1878 i Transtrand Brita Erika, f. 1884 i Transtrand Elin Matilda, f. 1885 i Transtrand Emmy Elisabet, f. 1887 i Transtrand Fam. nr 2Karolina Halvorsen, f. 1864 i Trysil, Norge, PigaMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Folkräkning 1900 (Kopparbergs län), nå som gift kvinne og bosatt i Särna:Om personen Namn: Karolina Halvorssen Hemförsamling: Särna Hemort: Särnabyn Kontrakt: Mora Län: Kopparberg Födelseår: 1864 Födelseland: Trysil Norge Civilstånd: Gift (G) Kön: Kvinna Familjeställning: h. Famstkod: Mor/fru (M) Familj nr: 1 Sida: 7 Rad: 8 Om hushålletPersoner i hushållet: Fam. nr 1Johan Leonard Johansson, f. 1873 i Transtrand Kopparbergs län, HandelsbiträdeKarolina Halvorssen, f. 1864 i Trysil NorgeIngeborg, f. 1899 i Särna Kopparbergs län Mvh Randi haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Vielsen mellom sömmerskan Karolina Halvorsen, f 6-7-1864 og handelsbok??? Johan Leonard, f. 23-9-1873, både från Vörderås, fant sted i Transtrand 17. april 1898. Kilde: SCB-utdrag - födelse, vigsel och död 1860-1939, vielse Transtrand 1898.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Datteren Ruth Bergljot født 27-8-1901. Kilde: SCB-utdrag - födelse, vigsel och död 1860-1939, Särna 1901. Datteren Karin Maria, født 23-1-1903. Bosted Särnabyn. Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Oj, jeg blir helt overveldet!! så mange opplysninger på en liten stund. Fantastisk hjelpsomme mennesker i dette forum, tusen takk særlig til Randi. Selv om dette stedet er over grensen til Sverige så var det nesten hjemme for tryslinger på den tiden disse levde opp.Trysil sorterte under Elverum prestegjeld til 1872 og da hørte svenske Särna og Idre til Trysil, så herover var og er det mange norsk/svenske forhold.Nå er det vel vanskelig å komme nærmere i trykte kilder, men det kan bli spennende og prøve videre gjennom lokale bekjentskaper. Jeg sjekker dette for en gammel 'husvenn' som kjente til at oldefaren druknet under fløtning, men han visste ikke at oldefar hadde to søstre. Blir morro hvis jeg finner fram til noen nålevende slektninger.Selv om blodsbånd blir tynne etter så mange ledd, blir det en veldig overaskelse for ham.I og med at det er forsåvidt liten avstand Trysil-Särna kan det jo skje at de vil møtes. Igjen tusen takk for hjelp, og finner noen flere opplysninger tas de også imot med takk. Mvh. Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Sveriges dødbok: dette må være Karin Maria, gift Olsson:Olsson f. Johansson, Karin MariaKyrkobyn 46:2, 9.Död 21/1 1965.Kyrkobokförd i Särna, Särna kn (Kopparbergs län, Dalarna).Född 23/1 1903 i Särna (Kopparbergs län, Dalarna).Gift kvinna (23/10 1932). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2007: Särna, Älvdalens kn (Dalarnas län, Dalarna)Födelseförsamling i källan: Särna (Kopparbergs län)Källor: AR / DOR 65Kanskje hun har etterkommere?Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Ruth Bergliot døde som ugift i 1974:Johansson, Rut BergliotSi-Gården pl 613 790 90 Särna (Boendeadress 1 nov 1970)Död 6/10 1974.Kyrkobokförd (1971) i Särna, Älvdalens kn (Kopparbergs län, Dalarna). Mantalsskriven (1971) på samma ort.Född 27/8 1901 i Särna (Kopparbergs län, Dalarna).Ogift kvinna. -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2007: Särna, Älvdalens kn (Dalarnas län, Dalarna)Födelseförsamling i källan: SÄRNA (Kopparbergs län)Källor: MTL 71 / RTB 74Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Karoline og Johans datter, Ingeborg, f. 10-9-1899, døde som ugift kvinne i 1987:Johansson, IngeborgSi-Gården 790 90 SärnaDöd 2/3 1987.Kyrkobokförd (1981) i Särna, Älvdalens kn (Kopparbergs län, Dalarna). Mantalsskriven (1981) på samma ort.Född 10/9 1899 i Särna (Kopparbergs län, Dalarna).Ogift kvinna. -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2007: Särna, Älvdalens kn (Dalarnas län, Dalarna)Födelseförsamling i källan: SÄRNA (Kopparbergs län)Källor: RTB 87 / SPAR 90 Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Randi du er alle tiders,hjertelig takk for strevet du har hatt. Da står Karin Marie igjen, tenkte å ta kontakt med slektsforskerne i Dalarna som jeg fikk adresse til, når jeg våkner i morgen. Håper hun har noen etter seg.Takk igjen, Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Karin Maria Johansson, köpmansdotter, Särnabyn, giftet seg 23. oktober i Särna med Olof Palmer Olsson, Särnabyn, f. 24-11-1893. Olof var skogmästare.Jeg har funnet navn og fødselsår på barn. Kilden er SCB-utdrag - födelse, vigsel och död 1860-1939, SärnaMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Hei Randi.Takk for din innsats for å hjelpe meg, det nærmer seg målet. Fikk en lenke i innlegg 10 til slektsforskere i Dalarna, og derfra fikk jeg samme opplysning om Karin Marie som du har funnet. Og fordi vi brukte direkte epost fikk jeg også navn på nålevende så nå kan det bli gjenforening. Det blir generasjoner i mellom, men kanskje det blir glede på begge sider av kjølen! Mvh Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.