Gå til innhold
Arkivverket

[#78374] Tyding av klokkerbok Vefsn


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Klokkerbok Vefsn 1846-1850 side 47 nr 88. Jørgen Henrik. Jeg klarer ikke å tyde alt det som står skrevet om foreldrene Lenke Finner Jørgen som konfirmert 8.07.1866, men foreldrene klarer jeg ikke å spore hvor det ble av dem? Takker for hjelp. mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Vanskelig å tyde ,men tror det står noe om at faren er fraskilt mann ?? Her er iallefall Berith og Jørgen Henrik i 1865 Lenke Rundsvold var forøvrig barndomshjemmet til min bestefar fra Hemnes :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Når jeg ser nærmere etter på tellinga,ser jeg at oldefar og tippoldefar er med på samme arket her,artig !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Berit Anna Paulsdatter (1811-1896) var fra Sandbukta, Vefsn og ble i 1840 gift med Jørgen Henrik Johannesen fra Vasshøvet. De tok opp garden Valmåsen i Hattfjelldal og fikk 4 barn før Jørgen døde i 1847. Berit flyttet da tilbake til hjemtraktene hvor hun i 1850 fikk sønnen Jørgen Henrik med Lars Johansen, dreng ved Unkervatnet. I følge Vefsn bygdebok særbind VIa - Gardhistorie for Hattfjelldal, var Jørgen Henrik Larsen ishavsskipper, gift og bosatt i Vardø.Omkring 1865 var Berit, som det fremgår ovenfor, på Rundsvollen (Eriklia). Hun bodde på Hatten da hun døde: LenkeLars Johansen kan jeg ikke gjøre nærmere rede for her og nå.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Ann-Mary, Anne og Geir. Tusen takk for rask hjelp på å finne frem til ovennevnte personer. Til Anne. En av mine døtre kom inn i denne familien så det var jo intresant at din oldefar og tippoldefar var på samme arket. Etter at Jørgen Henrik giftet seg med Laura og hitover har jeg ganske mye om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.