Gå til innhold
Arkivverket

[#78377] USA; søker Aircraft Engineer Kenneth D(wight) Hill født før 1936, på Sola 1954!


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Jeg søker Aircraft Engineer Kenneth D(wight) Hill som var stasjonert på Sola flystasjon, Stavanger, i 1954. Det er alt jeg vet.På Ancestry får jeg mange treff i boken/bøkene US Navy Cruise Books 1950-1980. Er det noen som får tilgang til disse og som kan undersøke hvem Kenneth Dwight Hill som nevnes der er?Takknemlig for hjelp!Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Ved søk på US Navy Cruise Books 1950-1980 får man treff på alle som heter Hill når man søker på Kenneth D Hill eller Kenneth Dwight Hill.Disse cruise bøkene ser ut til å være fotobøker. De jeg har sett litt på, er det stort sett bilder av mannskap med grad og (etter)navn.En som var stasjonert på flystasjonen på Sola, høres uansett mer ut som han skulle tilhøre US Airforce enn US Navy. Selv om disse store hangarskipene hadde mange fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

En lieutnant colonel (oberstløytnant) Kenneth D Hill døde i desember -09 iflg USAF Personell Center, Randolph Air Force Base, TX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Har prøvd å finne ut noe om Hill som døde i 2009. Vet vi hvilken dato han døde? Death Index har over 600 Kenneth Hill. Ikke lett dette. Mange Dwight Hill også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Nei, dessverre. Det opplyses at oberstløytnant Kenneth D. Hill døde i desember. (en ren liste); men jeg har kontaktet personellavdelingen i hovedkvarteret til USAF; Randolph Air Force Base. Hvis vi i det hele tatt får informasjon i dette tilfellet, vil det jo ta noen dager. Beste hilsen Helge (Jeg har naturligvis etterspurt pårørende/hvor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Et usikkert halmstrå: Dødssted var: San Diego. En Kenneth D. Hill eldre enn 65 står oppført i tlfkatalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

På Legacy.com finner jeg flere personer med navn Kenneth Hill som har gått bort i løpet av det siste året.DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg tror dette kan bli vanskelig. Det skal nå undersøkes om der er noen flere opplysninger på Sola Flystasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ser at det også er en hovedfagsoppgave av Morten Aasland som omhandler Nato og US Air Force i Norge 1950-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.