Gå til innhold
Arkivverket

[#78393] Tydehjelp ca. 1818?


Gjest Magne Godberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Godberg

Hei, kan noen hjelpe meg med å lese hva som står ut for nr. 78, 79 og 80 på siden her? (Håndtering, hvorfra ankomne, anmerkninger)LenkeEr 78 'Arne Hansen'?Anmerkninger: 'Ankom i ? 1814'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Werner Vesterås

Når du lenker til kirkeboksider holder det ikke å kopiere fra adresselinjen i nettleseren din. Du må lage en såkalt permanent sidelenke, alternativt en permanent bildelenke.Når du står på kirkeboksiden, velg 'Øverst' i nedtrekkslisten merket 'Bildeinformasjon'. Du vil da for hver kirkebokside få to lenker, en sidelenke, og en bildelenke, som du kan kopiere inn i innlegg du poster her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

78: Arne Monsen og79: Kone Gunild Holmsen Børter(?) med Datter80: AnneHåndtering: Proprietær til Børter(?), hos sin Svigerfader Holm Monssen, forhen LehnsmandHvorfra: Eidsvold Pstgd., fra Gaarden SteensbyeAnmerkning: Ankom i Vaaren 1817Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Godberg

Hei, Werner. Det har du rett i. Den lenken døde visst etter en stund. Her legger jeg inn lenken i tråd med ditt tips.Takk for hjelpen!Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Godberg

Hei, Else. Takk for innlegget ditt.Dette ser ut til å stemme. Jeg antar at det hvis jeg har tenkt riktig, skal være henhv. Arne 'Hansen' og Holm 'Holmsen' i stedet for 'Monsen' og 'Monssen'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg tror du har rett - at det skal være hhv Hansen/Homssen. Ser nå også at jeg har uteglemt et ord: ...hos sin Svigerfader gamle Holm...osvMvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Godberg

Ja, den må ha virket en stund. Det skal nok også være 'gamle' som du sier.For mer om Arne kan man for øvrig se det helt nye tema nr. 78379.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.