Gå til innhold
Arkivverket

[#78414] Tørmo - Gård i Solør?


Gjest Gro-Monica Roos
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro-Monica Roos

HeiLeter etter opplysninger om en gård i Hof, Solør. Tror gården het Tørmo. Tror mulig Mathilde Gustavsdatter (f. 30/7-1885 d. 30/9-1900)har vokst opp der. Hennes foreldre heter Kristian Gustav Kristiansen og Marie Martinsdatter. Noen som har tips til hvor jeg kan finne slike opplysninger, evt om det finnes noen bygdebøker der gården er omtalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Linde-Nielsen

en link til folketelling 1900 Lenke en tid da man gikk over fra å bruke farsnavn som etternavn til å beholde fast familienavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro-Monica Roos

Tusen takk. Har fått opplysninger fra en nålevende slektning at det var søsteren til Mathilde, Tora Gustavsdatter, som tok over gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid T. Larsen

Hei. Jeg har slekt som bodde på denne gården under krigen og litt etterpå. De eigde den ikke, vedk var lærer, og bodde der med familien. Men det er vel mest sannsynlig at du er ute etter de som har eiet gården. La meg høre om du har bruk for min info. Mvh M. Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro-Monica Roos

Hei MålfridJeg er absolutt interessert i din info vedr gården, de som bodde der og jobbet der. Er interessert i historien rundt gården også. Vi kan kanskje mailes?gromonicaroos@hotmail.comMvh Monica Roos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid T. Larsen

Ja, vi kan mailes. Jeg må finne fram boka der jeg har info. Kan komme tilbake i morgen etterm. Mvh M ålfrid L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid T. Larsen

Ja, vi kan mailes. Jeg må finne fram boka der jeg har info. Kan komme tilbake i morgen etterm. Mvh M ålfrid L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.