Gå til innhold
Arkivverket

[#78419] Lucie Persdatter f. 1804? på Sandmoe i Beiarn


Gjest Britt Rahman
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Rahman

Lucie Persdatter skal ifølge Bodin Bygdebok II-5 Naurstad s. 707 være født på Sandmoen i Beiarn, døpt 3. juni 1804. På Family Search er det under Vital Records (avskrift fra kirkebøker) i Beiarn døpt en Lasi Persen 3. juni 1804 med foreldre Per Larsen og Jaertrued Anersdr, som jeg antar må være feilskrift for Lucie.Jeg har funnet 11 barn mellom 1797-1815 på Per (Peder) Larsen og Jartrud Andersdatter; de første (Lars Persen f. 1798, 2 stk. f. 1800 og 1802, begge død før navngitt, alle disse født på Sandmoen i Beiarn (Gildeskål). Deretter kom angivelig Lucie, og senere barn er døpt både i Bodø og Gildeskål.I kirkeboken for Beiarn (Gildeskål) kan jeg imidlertid ikke finne noen Lucie (evt. Lasi) født av samme foreldre 3/6-1804. Finner heller ingen Lucie døpt i Bodø eller Skjerstad denne datoen.Lucie ble iflg. Bodin Bygdebok senere gift med Karel Jacobsen fra Ytter-Ripnes i Bodin, som senere (1838) overtok Hansgården, Ner-Naurstad i Bodin (Skjerstad), og drev denne til han døde i mai 1847. Lucie giftet seg 4 nov 1847 med neste bruker Lars Klingenberg Erekson.Jeg har søkt både i Beiarn (Gildeskål), Bodø og Skjerstad etter verifikasjon på Lucies fødsels-/dåpsdata 3. juni 1804, men uten å finne henne noe sted.Er det noen som har kjennskap til hvor Lucie i kirkebøkene er født/døpt? Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Skarpås

Øverst 4.spalte:Kildeinformasjon: Nordland fylke, Beiarn i Gildeskål, Ministerialbok nr. 846A01 (1748-1804), Kronologisk liste 1804, side 108. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Tusen takk Arne, - det var kjapp hjelp fra deg, og på selveste 17. mai morgen! Vet ikke hvordan jeg selv har klart å overse denne innførselen, men det klarte jeg altså tross iherdig leting!!Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.