Gå til innhold
Arkivverket

[#78429] Ingeborg Lovise Berntsen f 1841 Bergen


Gjest Marita Nilssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marita Nilssen

Ingeborg Louise er f 26.03.1841 i Bergen. Hennes foreldre er matros Laurentius Bernsen og Gjertine Rasmusdtr.Ingeborg blir viet med Lars Jørgensen den 26.12.1864 i Bergen. De får barna Lorentse Georgine f 18.02.1865 Lars f 1867 og Inga Marie f 01.12.68I FT 1865 for Bergen finner jeg Ingeborg og Lars sammens med dattera Lorentse her [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f61301&gardpostnr=2597&personpostnr=28696&merk=28696#ovre>Lenke Sammens med parret ser vi også Ingeborg's mor Gjertine og Ingeborgs søster Berthe Elisabeth.I FT 1875 for Bergen finner jeg Lars Jørgensen som fraskilt matros, med merknad Karolines bror. Lenke Kan ta med at Lars sine foreldre er Jørgen Larsen og Inger Marie Andersdtr. Caroline som det blir henvist til blir f 19.09.1842.Dette er muligens sønnen lars f -67(døpt i Sandvikskirken)LenkeSå kommer da problemet mitt, hvor et resten av familien i FT for 1875?Kan dette være Ingeborg som jeg finner i FT 1885 for Kristiania? LenkeHer har denne Ingeborg fått en 'uegte'sønn Karl Oscar f 1883 med med en Edvard Larsen.Lenke Når Karl Oskar blir konfirmert i 1898 nr 23 Lenke ser vi at mors navn er Ingeborg Lovise BerntsenNår Karl Oskar blir gift i 1903 har han fått oppført en Lars Jørgensen som pleiefar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Ser at hun kaller seg enke Ingeborg Lovise Larsen når hun får sønnen Karl Oscar i 1883,mannen må jo være død allerede da ? Finner i folketellingen 1875 for Bergen ei Lovise Ingeborg Larsen f.1840 som teoretisk sett kan være henne Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Nilssen

tusen takk Anne, dette klarte jeg ikke uten deg :)Ingeborg og Lars Jørgensen har altså fått skilsmisse. Kan man finne dette på nettet noen plass???Da Karl Oscar ble født i 1883 oppgir moren dette til å være hennes første leiermål med Edvard Larsen. Dette behøver ikke og stemme. I 1877 får nemlig Gift kone Ingeborg Lovise Jørgensen en datter Anne Gjertine f 29/12/1877 med ungkarl og matros Edvard Larsen.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Nilssen

tusen takk Anne, dette klarte jeg ikke uten deg :)Ingeborg og Lars Jørgensen har altså fått skilsmisse. Kan man finne dette på nettet noen plass???Da Karl Oscar ble født i 1883 oppgir moren dette til å være hennes første leiermål med Edvard Larsen. Dette behøver ikke og stemme. I 1877 får nemlig Gift kone Ingeborg Lovise Jørgensen en datter Anne Gjertine f 29/12/1877 med ungkarl og matros Edvard Larsen.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Ifylgje 1885 for Kristiania er Louise Amalie f 1879 fødd i Kristiania (T=teljingskrins), så du bør leite der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.