Gå til innhold
Arkivverket

[#78455] PETER TENGELIN f. ca. 1820-1822, Trondheim ?


Gjest Tommy A.G. Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tommy A.G. Thorsen

Søker Peter Tengelin f. 1815-1820 ??? af Trondhjem i Norge, sannsynligvis svensk. Opplyst som far til Hartvig Martin Petersen f. 13.01.1843, i Frosta, Trøndelag N. Mor: Christiane Syvertsdr. Nygaardsvold, Frosta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy A.G. Thorsen

Hei ! Flott, men virker litt gammel da han må ha vært 61 år ved Hartvig Martins fødsel.....LenkeJfr. de opplysninger jeg har står han oppført som Smedsvenn og at han kom fra Trondheim.....Slektsnavnet høres unektelig svensk ut.... En kilde opplyser at han kom fra Malma, Tun i Sverige?Klarer ikke finne denne mannen noe sted....??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Nei,vrient å finne ham i folketellinger,han kan jo være død før 1865. Men jeg finner ut at hvis han ble født i 1788 så var han da 'bare' ca.55 i 1843,eller......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy A.G. Thorsen

du har så rett...... ;)Tja, hvem vet.... kanskje d er rett spor, men han burde være kommet lengre enn til smedsvenn i den alderen eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Teoretisk sett kan det jo være hr. svenske Peter Tengelin`s sønn (eller sønnesønn) da,det tror jeg mer på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.