Gå til innhold
Arkivverket

[#78461] Anders Olsen og Marthe Knudsdatter på Berge i Fjaler. Deres opphav?


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Anders Olsen 1731 - 1819 og Marthe Knudsdatter er oppsittere på gården Berge fra 1776-1801 da sønnen Jens overtok. Anders og Marthe hadde disse barna: Jens, Elen, Carsten, Jon, Ole, Dorthe og Niels. Jeg undrer meg på opphavet til Anders og Marthe! Noen som kan hjelpe meg her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Dette kan sjølvsagt vere eit villspor, men det vart vigd eit par med det namnet i Ytre Holmedal (Gaular) 19. januar 1777, han frå Oppedal, ho frå Kjønneland:LenkeSjå høgre sida, venstre kolonnen, litt under årstalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Ole Eriksen f. ca. 1709 d. 1793 på Oppedal i Gaular gift med Eli Arnesdatter død 1751 (skifte) på Oppedal. De hadde flere barn, deriblant sønnen Anders f. ca. 1742. Ved skiftet etter Ole Eriksen Oppedal 22. mai 1793 heter det om eldste sønnen: 'Anders Olsen Berje, myndig'. Dermed tror jeg det ikke er så mye tvil om at du har funnet den rette familien. Det ble holdt skifte etter Eli Arnesdatter Oppedal 21. juni 1751. Arvingene var da:Sønnen Anders Olsen 9 år med formynder morbroren Arne Arnesen Øvre AarnæsSønnen Nils Olsen 6 år med formynder faren Ole Eriksen OppedalDatteren Guri Olsdtr. 4 år med formynder faren Ole Eriksen OppedalDatteren Synneve Olsdtr. 1 år med formynder faren Ole Eriksen OppedalForeldrene til Marta var:Knut Arnesen Tjønneland f. ca. 1728 d. 1808 gift med Kari Jonsdtr. Bratteteig død 1767 på Tjønneland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.