Gå til innhold
Arkivverket

[#78462] Gamle Drammens aviser


Gjest Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Er det noen her som vet om jeg kan finne gamle Drammens aviser på nettet?Jeg har klart å somle bort en kopi av dødsannonsen til min oldefar, Ole Olsen Guthu. F. 14 nov. på Lunde i Gjerstad, d. 26de juli i Sande i Vestfold, og ble begr. samme sted den 2 aug. 1920. Husker at jeg var på bibl. i Drammen for mange år siden, og bladde igjennom avisene der, og tok kopi av denne dødsannonsen hans, men nå klarer jeg altså ikke å finne den igjen. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Alle aviser er filmet på mikrofilm og finnes i hvertfall på nasjonalbiblioteket. Det er mulig du kan fjernlåne den rette filmrullen til ditt lokale bibliotek. så kan du få printet ut en kopi derfra./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Takk for svar, men jeg tror ikke jeg får kopiert det her på Hønefoss, de har bare en liten krok med en microfilmfremviser, og noen få microfilmer her oppe nå :-( Det er jo lagt ut så mye på nettet nå at de trenger vel ikke mer utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Høyendahl

Biblioteket i Hønefoss har en mikrofilmframviser med utmerket kopieringsfunksjon, langt bedre enn tilsvarende på Riksarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Nå ble jeg gledelig overrasket gitt! Er vel noen år siden jeg var det oppe i den forbindelse, og da trodde jeg faktisk de holdt på å legge ned hele avdelingen ;-)Men det var vel like etter at de hadde flyttet fra Stormarkedet. Da skal jeg høre med dem om fjernlån i dag, for jeg er ofte på Biblioteket her for å låne bøker.Takk for opplysningen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Høyendahl

Biblioteket i Hønefoss har faktisk en veldig bra lokalhistorisk avdeling med mye særegent stoff. Nå var det snakk for noen måneder siden om innskrenkninger på biblioteket, så vi får krysse fingrene og håpe det beste. Det er selvsagt et pluss at lokalkroken brukes, og det har stadig vært folk der når jeg har vært innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Som jeg skrev i innlegget mitt, så har jeg ikke vært der i 'den kroken' siden like etter at de flyttet fra Stormarkedet.Der vel en grunn for d, for jeg liker best å 'forske' fra heimen i fred og ro. Siden jeg pådro meg et hjerneslag for litt over 7 år siden, så liker jeg å drive m slektsforskning i mitt eget tempo :-) Det tok faktisk en del år før jeg var igang med denne fine hobbyen igjen :-)Jeg er faktisk helt utslitt etter etter en bydag i uka, var på biblioteket her i går, og jeg tror jeg kom hjem m flere bøker jeg har lest tidligere :-) Men skal stikke oppom der i kveld før de stenger å høre med dem, visst jeg ikke kontakter dem på data ang. fjernlån da. Det er vel enklere for meg tror jeg..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.