Gå til innhold
Arkivverket

[#78465] Aksel Julius Asphaug og Reidun Marie. Hvor er de født og gift? Forfedre?


Gjest Karin S. Aaslie Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Kan noen hjelpe meg å finne disse? Det eneste jeg vet er at de er begravet på Lademoen, Trondheim. Han er begr. 29/5-1965, hun er født 16/2-1908, død 22/2-1995. Dette iflg DIS gravstedsregister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Jeg visste ikke at det fantes kommunetellinger! Hvordan finner jeg frem til dem? Det kan godt tenkes at det er den riktige Reidun Marie, men det vet vi vel ikke før vi finner et giftemål. hilsen Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Jeg fant den ved å gå inn på ft 1900-Trondheim, og så klikke på SAMME OMRÅDE oppe til venstre på blå-linja. Da fikk jeg opp mye fra Tondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Hei Per, her er det noe jeg ikke skjønner. Jeg har funnet Aksel begravet 29/5-1965 på Lademoen (disnorge.no/gravminner). På gravsteinen står det ingenting om født dato eller død dato. Hvordan skal jeg forstå dette? mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Den siste er døpt Aksel Julius og på rett dato. Men Asphaug-navnet ser jeg ikkeKildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Stadsbygd i Stadsbygd, Klokkerbok nr. 646C03 (1895-1905), Fødte og døpte 1899, uten sidenr. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3783&idx_id=3783&uid=ny&idx_side=-42>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Family: Asphaug/HasselhaugAksel Julius Korneliussen Asphaug. Foreldre : Kornelius Danielsson Asphaug og Elen Gurine Jensdt. Hasselhaug : Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Hei til dere alle. Nå ser det ut som dere har klart å knekke denne nøtten for meg. Aksel Julius er funnet, hans kone har jeg identifisert og jeg mangler bare når og hvor de ble gift. Takk skal dere ha! mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Aksel Asphaug bodde i gamle kongevei 12 i Trondheim i 1919 og 1920.Kilde: Adressebog for Trondhjem LenkeFant ham ikke i Trondheim i 1921.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.